Äimälä-Aro, tasoristeyksien poisto, tiesuunnitelma, Kokemäki
Hankkeen tavoitteet
Tiesuunnitelman tavoitteena on poistaa Äimälän, Karekselankujan, Järilän ja Aron tasoristeykset osoittamalla kulku korvaavien tieyhteyksien kautta ja parantaa valtatie 2:n turvallisuutta.
Suunnittelun aloitus
Väylävirasto julkaisi aloituskuulutuksen suunnittelun aloittamisesta ja maastotutkimuksien käynnistämisestä 23.2.2022 Väyläviraston verkkosivuilla osoitteessa www.vayla.fi/kuulutukset.
Kuulutus julkaistiin myös Sydän Satakunta -lehdessä 24.2.2022.
Aloituskuulutus löytyy oheisen linkin takaa.
Vuorovaikutustilaisuus
Yleisötilaisuus Äimälä-Aro, tasoristeyksien poisto, tiesuunnitelma; Kokemäki järjestettiin 20.12.2022 klo 17:00-18:30 Teams-tapahtumana.
Tilaisuudessa osallistujilla oli mahdollisuus tutustua suunnitelmaluonnoksiin, ja esittää niistä mielipiteensä. Tilaisuus oli avoin kaikille alueen asukkaille, maanomistajille ja muille asiasta kiinnostuneille.
Vuorovaikutustilaisuuden materiaali löytyy tämän linkin takaa.
Vuorovaikutustilaisuuden palautteet tuli antaa 9.1.2023 mennessä.
Ajankohtaista
Väylävirasto on laatinut liikennejärjestelmästä ja maanteistä annetun lain (503/2005) mukaisen tiesuunnitelman: Äimälä–Aro, tasoristeysten poisto, tiesuunnitelma; Kokemäki.
Suunnitelman tavoitteena on parantaa tasoristeysturvallisuutta poistamalla tasoristeykset (Äimälä, Karekselankuja, Järilä, Aro) ja osoittaa kulku korvaavien tieyhteyksien sekä uuden rakennettavan alikulkusillan kautta. Lisäksi suunnitelmalla parannetaan Vt 2:n turvallisuutta.
Väylävirasto on 2.10.2024 julkaissut kuulutuksen suunnitelman nähtäville asettamisesta. Asianosaisten katsotaan saaneen tiedon suunnitelman nähtäville asettamisesta seitsemäntenä päivänä kuulutuksen julkaisusta (hallintolaki 62 a §).
Suunnitelma pidetään nähtävillä 2.10.2024–1.11.2024 osoitteessa https:// vayliensuunnittelu.fi/s/eaf7/nahtavillaolo.
Kuntatiedote
Hankeorganisaatio julkaisi kuntatiedotteen suunnittelun ja rakentamisen tilasta 17.5.2023.
Tiedotteen voit lukea alta löytyvästä linkistä.