Väyläviraston asiakastutkimukset
Väylävirasto selvittää kansalaisten, elinkeinoelämän ja muiden sidosryhmien näkemyksiä toiminnastaan erilaisilla tutkimuksilla. Väylävirasto tekee lisäksi tutkimuksia yhteistyössä Traficomin kanssa.
Asiakastutkimusten tarkoituksena on lisätä ymmärrystä asiakkaiden tarpeista ja tyytyväisyydestä sekä ylläpitää ja parantaa Väyläviraston palveluiden laatua.
Säännöllisesti toteutettavat asiakas- ja sidosryhmätutkimukset:
Viimeisimmät asiakastutkimusten raportit:
Elinkeinoelämän asiakastutkimus 2019 (pdf)
Elinkeinoelämän asiakastutkimus 2017 (pdf)
- tarkemmat tutkimustulokset ja infografiikka (pdf)
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus kesä 2020 (pdf)
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus kesä 2019/ raskas liikenne (pdf)
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus kesä 2019/ yksityisautoilija (pdf)
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2020 (pdf)
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2019 (pdf)
Tienkäyttäjätyytyväisyystutkimus talvi 2018 (pdf)
Seuraavien tutkimusten toteuttaminen on Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin vastuulla. (Ennen vuotta 2019 nämä jatkuvat tutkimukset toteutettiin Liikenneviraston toimesta. Ennen v. 2019 tehtyjä tutkimuksia säilytetään Väylävirastossa)
Valtakunnallinen henkilöliikennetutkimus (web-sivu)
Kansalaisten tyytyväisyys liikennejärjestelmään 2019 (web-sivu)
Veneilyn asiakastutkimus 2017(pdf)
Rautateiden matkustajainformaatiokysely 2018 (pdf)