- Luumäki–Imatra-ratahanke
- Vt 6 Alikulkusilta
- Saimaan kanavan ratasilta
- Mansikkakosken ratasilta
- Alikulkusiltojen urakka
- Kaksoisraideosuus Joutseno-Rauha
- Kaksoisraideosuus Rauha-Imatran tavara-asema
- Lauritsalan liikennepaikan urakka
- Liikennepaikkaurakka 3
- Siltaurakka 4
- Lauritsalan eteläisen alikulkusillan urakka
- Hietalankadun alikulkusillan urakka
- Perusparannusosuuden Lappeenranta–Joutseno-väli
- Perusparannusosuuden Luumäki–Lappeenranta-väli
- Mansikkakosken vanhan ratasillan kunnostustyöt
- Valaistusurakka Joutsenossa ja Lauritsalassa
- Mittausperustan rakentaminen kaksoisraideosuudelle
Perusparannusosuuden Luumäki–Lappeenranta-väli
Luumäki–Imatra-ratahankkeen perusparannusosuuden toisen osuuden, eli Luumäki–Lappeenranta-välin, rakentaminen käynnistettiin toukokuussa 2022.
Työt valmistuivat loppuvuodesta 2023. Urakoitsijana toimi GRK Infra Oyj.
Luumäki–Lappeenranta-välin rakentamiseen kuului louhintoja radan alla ja raiteen vieressä. Radan vieressä olevia kallioleikkauksia levennettiin ja myös ojien kohdilta louhittiin kuivatuksen parantamiseksi. Lisäksi kalliota louhittiin raiteen alta poistaen vesipesiä, jotka aiheuttavat routavaurioita. Routasuojausta parannettiin myös paikoin radan alle asennettavilla routalevyillä, jotka suojaavat routavaurioilta.
Louhintojen lisäksi koko urakka-alueella vaihdettiin pääraiteen tukikerros, joka oli merkittävä työkokonaisuus.
Töihin kuului myös useampi korjattava siltakohde. Valtatie 6 ylittäville kahdelle rautatiesillalle tehtiin muun muassa vesieristyskorjauksia ja pinnoituskorjaustöitä. Korjattaviin siltoihin kuuluivat myös Poikkitiellä sijaitseva Poikkikadun alikulkusilta (kuvassa), Mäntylä-Kuuselan alikulkusilta ja Vaalimaan alikulkusilta.
Urakkakokonaisuuteen kuului myös ojien perkauksia, pintamaiden ja puuston poistoa sekä 14 ratarummun uusiminen tai korjaaminen. Puustonpoistoa tehtiin Törölän ja Tapavainolan välillä sekä Mäntylä-Kuuselan alueella. Lisäksi urakka-alueella rakennettiin huoltoteitä, joista pisin sijoittuu Törölän ja Tapavainolan välille.
Urakkakokonaisuuteen kuului runsaasti louhintoja.
Kevään ja kesän 2023 urakka työskenteli myös pitkissä viikonloppukatkoissa.
Termiittihitsausta kesäkuussa 2023.
Rammeroinnilla rikotaan isompia kivilohkareita pienemmiksi esimerkiksi kuljetusta varten. Rammerointi tehdään kaivinkoneeseen asennettavan iskuvasaran avulla.
Toukokuun 2023 lopussa pidetyssä 48 tunnin liikennekatkossa oli käytössä poikkeuksellisesti kaksi tukemiskonetta ja sepeliyksikköä. Katkossa työskenteli noin 25 koneenkuljettajaa, 50 rakennusammattilaista, 10 junakaluston kuljettajaa ja 10 työnjohtoon kuuluvaa henkilöä.
Viimeistelytöitä Toikkalassa elokuun 2023 lopun rataliikennekatkossa.
Vuoden 2023 viimeisessä pitkässä rataliikennekatkossa syyskuun alussa työskenneltiin muun muassa vaihteiden parissa.
Hitsaustöitä syyskuussa 2023.