Urakkakohteet

Paalulaatan paaluja Inkoossa ratatyömaalla.

Inkoo–Karjaa stabiliteetin parantaminen

Pääurakoitsija: Kreate Oy 
Urakka-aika: 05/2025–10/2025 

  • Vaiheen 1 urakka valmistuu syyskuun 2025 aikana.
  • Viimeistelytyöt ja alueen siistiminen ovat käynnissä. 
  • Kesällä tehdyt työt: 
    • Paalulaatta noin 850 metrin matkalle (paalumetrejä noin 15 000 m, betonia 2300 m³) 
    • Radan huoltotien rakentaminen ja salaojien uusiminen. 
    • Radan kiskot, pölkyt ja kaapelikanavat asennettiin pääosin takaisin paikalleen. 
  • Vaihe 2 toteutetaan vuonna 2026.

 

Jeppaksen sillan rakennustyömaa

Jeppaksen alikäytävä ja radan stabiliteetti

Pääurakoitsija: YIT Infra Oy 
Urakka-aika: 04/2025–01/2026 

  • Kesällä asennettiin uusi silta ja uusittiin radan alittavia rumpuja. 
  • Tällä hetkellä käynnissä: betonikaukalo, yksityistieyhteydet ja vastapenkereiden rakentaminen. 
  • Valmistuu marraskuussa 2025.

Lillgårdin ja Riddarbackenin tunnelien korjaus

Pääurakoitsija: GRK Suomi Oy 
Urakka-aika: 03/2025–12/2026 
 

  • Urakka on tauolla, ja työt jatkuvat kesällä 2026 junaliikennekatkon yhteydessä. 
  • Lillgårdin tunneli on suurimmaksi osaksi valmis, Riddarbackenin työt jatkuvat.

Inkoon ja Karjaan liikennepaikkojen esteettömyyden parantaminen

Pääurakoitsija: Maarakennus M. Mäkinen Oy 
Urakka-aika: 05/2025–10/2025 

  • Esteettömyys parannetaan vaatimusten mukaiseksi. 
  • Valmistuu vuoden 2025 aikana ja jäljellä vain vähäisiä korjauksia.

Huopalahti–Karjaa: turvalaitekaapeleiden uusinta

Pääurakoitsija: Ratatek Oy 
Urakka-aika: 08/2025–10/2025 

  • Turvalaitekaapeleiden uusinta nykyisiin kaapelikanaviin (Huopalahti–Mäkkylä, Kauklahti–Mankki, Heikkilä PVP–Kirkkonummi, Kirkkonummi–Siuntio). 
  • Muutama uusi radan alitus, suurimpana Huopalahden aseman länsipuoli.

Kirkkonummen itäiset vaihteet

  • Suunnittelu käynnistyy syksyllä 2025. 
  • Uusi vaihdeyhteys parantaa lähijunien liikennöintimahdollisuuksia Kirkkonummen itäpäässä. 
  • Urakka toteutetaan vuoden 2026 junaliikennekatkon aikana.