Urakkakohteet

Inkoo–Karjaa stabiliteetin parantaminen
Pääurakoitsija: Kreate Oy
Urakka-aika: 05/2025–10/2025
- Vaiheen 1 urakka valmistuu syyskuun 2025 aikana.
- Viimeistelytyöt ja alueen siistiminen ovat käynnissä.
- Kesällä tehdyt työt:
- Paalulaatta noin 850 metrin matkalle (paalumetrejä noin 15 000 m, betonia 2300 m³)
- Radan huoltotien rakentaminen ja salaojien uusiminen.
- Radan kiskot, pölkyt ja kaapelikanavat asennettiin pääosin takaisin paikalleen.
- Vaihe 2 toteutetaan vuonna 2026.

Jeppaksen alikäytävä ja radan stabiliteetti
Pääurakoitsija: YIT Infra Oy
Urakka-aika: 04/2025–01/2026
- Kesällä asennettiin uusi silta ja uusittiin radan alittavia rumpuja.
- Tällä hetkellä käynnissä: betonikaukalo, yksityistieyhteydet ja vastapenkereiden rakentaminen.
- Valmistuu marraskuussa 2025.

Lillgårdin ja Riddarbackenin tunnelien korjaus
Pääurakoitsija: GRK Suomi Oy
Urakka-aika: 03/2025–12/2026
- Urakka on tauolla, ja työt jatkuvat kesällä 2026 junaliikennekatkon yhteydessä.
- Lillgårdin tunneli on suurimmaksi osaksi valmis, Riddarbackenin työt jatkuvat.
Inkoon ja Karjaan liikennepaikkojen esteettömyyden parantaminen
Pääurakoitsija: Maarakennus M. Mäkinen Oy
Urakka-aika: 05/2025–10/2025
- Esteettömyys parannetaan vaatimusten mukaiseksi.
- Valmistuu vuoden 2025 aikana ja jäljellä vain vähäisiä korjauksia.
Huopalahti–Karjaa: turvalaitekaapeleiden uusinta
Pääurakoitsija: Ratatek Oy
Urakka-aika: 08/2025–10/2025
- Turvalaitekaapeleiden uusinta nykyisiin kaapelikanaviin (Huopalahti–Mäkkylä, Kauklahti–Mankki, Heikkilä PVP–Kirkkonummi, Kirkkonummi–Siuntio).
- Muutama uusi radan alitus, suurimpana Huopalahden aseman länsipuoli.
Kirkkonummen itäiset vaihteet
- Suunnittelu käynnistyy syksyllä 2025.
- Uusi vaihdeyhteys parantaa lähijunien liikennöintimahdollisuuksia Kirkkonummen itäpäässä.
- Urakka toteutetaan vuoden 2026 junaliikennekatkon aikana.