Hyppää sisältöön
Kuva vanhasta sillasta.
Mt 180 Kirjalansalmen ja Hessundinsalmen siltojen uusiminen
Hankkeessa turvataan ainoan maantieyhteyden säilyminen entistä parempana Paraisille ja Turunmaan saaristoon.
Lue lisää
Juna ajaa Pääradalla. Vieressä Kehäradan silta.
Helsinki–Riihimäki-ratahanke
Hankkeessa parannetaan Suomen vilkkaimman rataosuuden toimivuutta. Tavara- ja henkilöjunaliikenne erotetaan omille raiteilleen, ja liikennepaikkojen vaihdeyhteyksien uusiminen nopeuttaa radalla ajamista.
Lue lisää
Kuvituskuva Ajoksen meriväylältä.
Ajoksen meriväylä
Hankkeessa Kemin Ajoksen meriväylä syvennetään 12 metriin. Lisäksi tehdään syventämiseen liittyvät ruoppaus- ja läjitystyöt sekä väylän merkintään liittyvät turvalaitetyöt.
Lue lisää
null Jäänmurtajat valmiina toimintaan

Jäänmurtajat valmiina toimintaan

Julkaistu 19.11.2020

Milloin ensimmäinen jäänmurtaja lähtee vesille? Tämä kysymys on monien huulilla näin talven kynnyksellä. Tarkkaa lähtöaikaa ei vielä pystytä kuitenkaan ennustamaan.

Jäänmurtaja.

"Tyypillisesti ensimmäinen murtaja lähtee merelle joulukuun aikana. Merialueilla murtajia tarvitaan aluksi Perämeren pohjukassa, Tornion, Kemin ja Oulun alueella", sanoo merenkulun asiantuntija Tuomas Taivi Väylävirastosta.

Saimaan jäätilanteen kehitys poikkeaa merialueista. Pohjoisella Saimaalla tarve jäänmurtotoiminnalle syntyy yleensä jo pari viikkoa aikaisemmin kuin Perämeren kaarella.

Saimaalla jäänmurrossa otetaan käyttöön tänä talvena kokonaan uusi konsepti: jäätä murtava moottoroitu irtokeula. Tästä tulemme kertomaan tarkemmin myöhemmin.

Lisätietoa talvimerenkulusta saat mm. päivitetystä talvimerenkulun ohjeesta.

Lue lisää

Talvimerenkulku


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta

Väylävirasto sosiaalisessa mediassa

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa

Sisältö ei näy, jos et ole hyväksynyt evästeitä.