Liikennekatkon aikana töitä tehdään laajasti koko Helsingin ja Turun välisellä rataosuudella. Rumputöitä tehdään Piikkiön ja Lemunmäen kohdalla. Pepallonmäen, Märjämäen ja Höqbackan tunnelityöt ajoittuvat myös ratakatkon ajalle. Lisäksi Salon kohdalla tehdään vaihteiden vaihtoa ja Muistionjoen ratasiltaa kunnostetaan. Katkon aikana kunnostetaan lisäksi Kirkkonummen Ylikylänpuron silta ympäröivine alueineen sekä tehdään uuden Kirkkonummentien ylikulkusillan alapuolisia töitä.
Kesä-heinäkuun aikana hankkeessa tehdään myös sepelöintitöitä Kupittaan ja Pohjankurun välisellä rataosuudella.
”Koska liikennettä rataosuudella ei ole, on hanketta mahdollista edistää ratakatkon aikana useassa eri kohdassa samanaikaisesti. Katkon päätteeksi tavoitteena on, että liikenne kulkee turvallisemmin ja täsmällisemmin sekä rantaradan korjausvelkaa on saatu kurottua tuleville vuosille pienemmäksi” projektipäällikkö Erkki Mäkelä kertoo.
Ratakatkon aikana radalla liikkuu kunnossapitokalustoa, eikä rautatiealueella asiattomasti oleskelu tai liikkuminen ole sallittua.
Hankkeen kustannusarvio on 10,9 M€, ja sen on määrä valmistua ennen tulevaa talvea.