Hyppää sisältöön

Jarkko Toivola aloitti merenkulun johtavana asiantuntijana ja vesiliikennejohtajana

Julkaistu 19.2.2021

Toivolan työpöydällä on heti isoja asioita, kuten se, miten Suomen talvimerenkulku turvataan tulevaisuudessa ympäristön kannalta kestävällä tavalla. Ajankohtaisia teemoja ovat myös yhteisen jäänmurtajan suunnitteluyhteistyö ruotsalaisten kanssa ja maailman ensimmäisen irtokeulan käyttöönotto.

Vesiväyläjohtaja Jarkko Toivola.

"Vesiliikennejohtajana pystyn laajalla skaalalla yhdistämään Väyläviraston eri osastojen sekä liikennemuotojen toimintaa Suomen kannalta kannattavien ja kestävien liikenneratkaisujen luomiseksi", Toivola kertoo.

"On myös hienoa, että jatkamme yhdessä Turun yliopiston ja Aalto-yliopiston kanssa meriliikenteen ja erityisesti talvimerenkulun mallinnusten kehittämistä nykyisistä ensimmäisen sukupolven, menetelmän mahdollisiksi todistavista, simulointimalleista, kohti uskottavia tiedon käsittelytyökaluja. Näin meriliikenteen toimintavarmuutta ja kustannustehokkuutta voidaan edelleen tehostaa."

Jarkko Toivola tuli Väylävirastoon Alfons Håkansin johtotehtävistä, joihin hän siirtyi Liikennevirastosta vuonna 2016.

Lue myös

Pääjohtaja Wihlman: Miksi tarvitsemme tietoa väylistä?

Vesiväylätietojen hallinta edistää turvallisuutta

Uusi radantarkastusvaunu Meeri kerää kattavasti tietoa ratojen kunnosta

Tieto on valtaa myös rautateillä

Velho ymmärtää väyläomaisuuden elinkaaren

Paikkatietopalvelut ja avoimet rajapinnat käytettävissäsi
 


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta