Hyppää sisältöön

Vt 23 Varkaus–Varpaisenmäki: Uusi tielinja käyttöön Hoikanmäki–Niemelä-alueella

Julkaistu 27.10.2021 12.11

 

Vt 23 Varkaus–Varpaisenmäki -hankkeen rakentaminen etenee, ja torstaina 28.10.2021 avataan liikenteelle uusi tielinja valtatien 23 Hoikanmäki–Niemelä-alueella.

Uusi tieosuus kulkee Heinävedentien ja Hoikanmäentien ohi ja on pituudeltaan noin 1,5 kilometriä. Tie otetaan aluksi käyttöön ilman reunaviivoja, jotka maalataan myöhemmin. Vanha tielinja muuttuu yksityistieksi. Samassa yhteydessä otetaan käyttöön uusi Hoikanmäentie.

– Valtatiellä 23 kulkee runsaasti raskasta liikennettä, mikä on tärkeää huomioida alueella tehtävissä ratkaisuissa. Nyt avattava tielinja parantaa valtatien 23 geometriaa ja lisää merkittävästi liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta Hoikanmäki–Niemelä-alueella, kertoo projektipäällikkö Jarmo Niskanen Väylävirastosta. Valtatien 23 lisäksi tehdyt yksityistiejärjestelyt siirtävät liittymät näkemien kannalta turvallisiin kohtiin.

Valtatien 23 rakentaminen jatkuu Hoikanmäki–Niemelä-alueella muun muassa uuden Heinävedentien rakennuksella hieman vanhasta Heinäveden tiestä Varkauden suuntaan. Nykyinen Heinävedentie pysyy toistaiseksi käytössä. Lisäksi valtatien 23 Joensuun päässä rakennetaan parhaillaan uusia yksityisteitä. 

Kuva: Valtatien 23 Hoikanmäki–Niemelä-alueella avataan uusi tielinja.

Lisätietoja:

Jarmo Niskanen, projektipäällikkö, Väylävirasto, puh. 029 534 3127, [email protected]
Sami Honkanen, projekti-insinööri, Väylävirasto, puh. 029 534 3323, [email protected]
Kalle Willman, työmaapäällikkö, GRK Infra, puh. 050 560 2996, [email protected]
Tero Koskinen, projekti-insinööri, GRK Infra Oy, puh. 040 159 1659, [email protected]

Seuraa hanketta:

Seuraa hanketta verkossa: https://vayla.fi/vt23-varkaus-varpaisenmaki 
Seuraa hanketta Facebookissa: https://www.facebook.com/Vt23VaVa

Vt 23 Varkaus–Varpaisenmäki -tiehankkeen tavoitteena on lisätä liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta raskaan liikenteen runsaasti käyttämällä tieosuudella sekä parantaa tien kestävyyttä. Hanke on käynnistynyt alkuvuodesta 2021 ja valmistuu kokonaisuudessaan loppuvuodesta 2022.


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta