Hyppää sisältöön

Vt 12 Tillola–Keltti: Louhintatyöt alkavat Kivistenmäen kohdalla

Julkaistu 07.03.2019

Valtatiellä 12 tehdään Tillolan ja Keltin välillä, Kivistenmäen kohdalla louhinta- ja räjäytystöitä huhtikuun puoliväliin saakka alkaen maanantaina 11. maaliskuuta. Tarkemmin louhintoja tehdään Kivistenmäen risteyssillalta (S1) noin 150 metriä Kouvolaan päin valtatien pohjoispuolella. Louhintojen valmistelutyöt aloitettiin maaliskuun alussa.

Liikenne pysäytetään ajoittain

Tieliikenteeseen louhintatöiden räjäytykset vaikuttavat maanantaista alkaen ajoittaisina pysäytyksinä. Liikenne kulkee kuitenkin normaalisti valtatietä 12 pitkin, sillä räjäytyksiä tehdään tieliikenteen ulkopuolella. Liikenne pysäytetään Kivistenmäen risteyssillan (S1) kohdalla korkeintaan muutamiksi minuuteiksi kerrallaan.

Nopeusrajoitus alueella on 60 kilometriä tunnissa, mutta louhintojen ajaksi nopeusrajoitusta lasketaan 50 kilometriin tunnissa.

Kontjärven ja Venäläistöyryntien risteyssillat odottavat valua

Valtatien remontti etenee sujuvasti myös siltojen osalta. KymiRingin risteyssillan sillan (S2) osalta työmaalla valmistaudutaan sillan kannen eristystyöhön kelien lämmettyä. Sekä Kontjärven risteyssillan (S3) että Venäläistöyryn risteyssillan (S4) kannet ovat valmiina ja ne valetaan maaliskuun aikana. Valutöillä ei ole vaikutusta yleiseen liikenteeseen, sillä liikenne kulkee valtatien pohjoispuolella kiertotietä.

Lisätietoja

Työpäällikkö Jari Tirri, Destia Oy, p. 040 751 3035
Projektipäällikkö Jetro Matilainen, Väylä, p. 050 505 1513

Hanke verkossa

Hankesivut: vayla.fi/vt-12-tillola-keltti
facebook.com/vt12tillolakeltti
Hankkeen Flickr-kuvia

Liitteet

Vt 12 Tillola–Keltti -hankkeessa rakennetaan keskikaiteellinen ohituskaistatieosuus ja sen rinnalle tehdään uusi päällystetty rinnakkaistie. Rinnakkaistien tarkoituksena on parantaa liikenneturvallisuutta. IItin Tillolaan, KymiRing-keskuksen kohdalle tehdään eritasoliittymä. Kouvolan Keltin eritasoliittymän sujuvuutta ja turvallisuutta parannetaan muun muassa rakentamalla uudet, nykyaikaiset rampit.  

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta