Hyppää sisältöön

Luumäki−Imatra-ratahankkeen turvalaitteet toimittaa Thales Finland Oy

Julkaistu 25.07.2018

Liikennevirasto ja turvaratkaisutoimittaja Thales Finland Oy allekirjoittivat 17.7.2018 sopimukset kahdesta Luumäki−Imatra-ratahankkeen turvalaiteurakasta.

LuumäkiImatra-ratahankkeen tavoitteena on kehittää rataosuuden palvelutasoa parantamalla välityskykyä, toimintavarmuutta ja häiriötilanteiden hallintaa. Hankkeen toteuttaminen tukee elinkeinoelämän kilpailukyvyn ylläpitoa ja kehittämistä, sekä parantaa alueen asukkaiden ja muiden toimijoiden viihtyvyyttä vähentämällä liikenteen melua ja päästöjä.

Osana hanketta radan turvalaitteita uusitaan. Turvalaiteurakassa 1 päivitetään Lappeenranta–Imatra-välin tietokoneasetinlaitteet Muukossa, Lauritsalassa, Joutsenossa, Rauhassa ja Imatralla. Turvalaiteurakka 2 käsittää uudet tietokoneasetinlaitteet Rasinsuon, Törölän ja Tapavainolan liikennepaikoille. Kumpaankin urakkaan sisältyy esimerkiksi järjestelmäsuunnittelua, asetinlaiteohjelmistot, erilaiset muutos- ja asennustyöt, testauksia sekä järjestelmien käyttöönotto.

Allekirjoitustilaisuudessa olivat mukana (kuvassa vasemmalta lukien) apulaisjohtaja Lars Westermark ja projektipäällikkö Jouni Vauhkonen Liikennevirastosta, hallituksen puheenjohtaja Marc Essig, hallituksen jäsen Eleftherios Papadopoulos ja projektipäällikkö Timo Markkanen Thales Finland Oy:stä sekä projektipäällikkö Tommi Rytkönen Welado Oy:stä.

Lisätietoja:

Projektijohtaja Tommi Rosenvall, Liikennevirasto, puh. 029 534 3830, [email protected]  

Projektipäällikkö Jouni Vauhkonen, Liikennevirasto, puh 029 534 3268, [email protected]  

Projektipäällikkö Kimmo Saarela, Welado Oy, puh. 040 712 9434, [email protected]

Seuraa hanketta:

Hankkeen nettisivut: https://www.liikennevirasto.fi/luumaki-imatra-ratahanke

Hanke Facebookissa: https://facebook.com/luumakiimatra

Ratahanke LuumäkiImatra sijoittuu Luumäen kunnan sekä Lappeenrannan ja Imatran kaupunkien alueelle. Rataosuuden kehittäminen on osa itäisen Suomen raideliikenteen kehittämistä.

 

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta