Hyppää sisältöön

Vt 8 parantaminen Eurajoen keskustan kohdalla -hankkeen työvaiheet maaliskuussa 2022

Julkaistu 5.4.2022

Kooste hankkeen työvaiheista maaliskuussa 2022.

3.3.2022

Ensi viikolla teemme vielä louhintatöitä Krisankallion risteyssillan ympäristössä ja uuden tielinjan Porin puoleisessa päässä. Sen jälkeen siirrymme louhintatöihin Eurajoen risteyssillan ja Linnamaan risteyssillan väliselle osuudelle. Jatkamme murskaustöitä menneiden viikkojen tapaan. Olemme käynnistäneet myös uusien maanteiden rakennustyöt.


Jokaisella viidellä siltapaikallakin tapahtuu:

 

  • Eurajoen risteyssillalla aloittelemme kannen raudoitustöitä
  • Linnamaan risteyssillalla ja Eurajoen sillalla teemme päätytäyttöjä ja siirtymälaattoihin liittyviä töitä
  • Auvin risteyssillalla alamme valmistella kannen betonointia
  • Krisankallion risteyssillalla meillä on käynnissä kannen teline- ja muottityöt

9.3.2022

Eurajoen risteyssillalla olemme saaneet muottityöt valmiiksi ja pääsemme käynnistämään raudoitustyöt.

16.3.2022

Louhintatyöt etenevät hyvällä tahdilla. Tällä hetkellä olemme louhimassa kasitien uudella linjalla noin paaluluvulla 2300, Eurajoen risteyssillan ja Linnamaan risteyssillan välillä.
Tällä viikolla teemme seuraavia työvaiheita:

 

  • louhintatyöt Eurajoen risteyssillalta Linnamaan risteyssillalle päin
  • murskaustyöt Eurajoen risteyssillan eteläpuolella
  • ensimmäisen uuden maantien valaistustyöt ja operaattoriputkienasennus
  • kolmannen ja neljännen uuden maantien rakentaminen
  • toisen uuden maantien rinnalla kulkevan kevyenliikenteen väylän rakentaminen
  • Eurajoen risteyssillan kannen raudoitustyöt
  • Linnamaan risteyssillan päätytäytöt ja siirtymälaatat
  • Eurajoen sillan päätytäytöt ja siirtymälaatat
  • Krisankallion risteyssillan teline- ja muottityöt

24.3.2022

Tiistaina koitti kolmas iso valu Eurajoella, kun valuvuorossa oli Auvin risteyssillan kansi. Tässä muutama knoppitieto: 

  • Auvin risteyssilta on tyypiltään teräsbetoninen jatkuva laattasilta
  • sillan kannen pituus on n. 35 metriä ja leveys n. 17 metriä
  • kanteen on asennettu n. 80 000 kiloa rautaa
  • kanteen pumpattiin 15 tuntia kestäneen valun aikana n. 530 kuutiota betonia 

Tällä viikolla työmaalla tapahtuu myös seuraavaa:

  • teemme louhintatöitä Eurajoen risteyssillan ja Linnamaan risteyssillan välisessä maastossa
  • rakennamme uusia maanteitä
  • rakennamme kevyen liikenteen väylää Linnamaan risteyssillan alittavalle uudelle maantielle
  • Eurajoen risteyssillalla teemme kannen raudoitustöitä
  • teemme Linnamaan risteyssillan ja Eurajoen sillan päätytäyttöjä ja siirtymälaattoja
  • Krisankallion risteyssillalla teemme teline- ja muottitöitä
     

1.4.2022

Olemme saaneet Krisankallion risteyssillan muottityöt valmiiksi ja raudoitustyöt aloitamme ensi maanantaina.
Muuten työmaalla tapahtuvaa:

  • Eurajoen risteyssillalla teemme kannen varustelu- ja tuplaustöitä. Kansivalun teemme vielä ennen pääsiäistä
  • Linnamaan risteyssillalla ja Eurajoen sillalla olemme valaneet siirtymälaatat ja seuraavaksi vuorossa oon melukivien asennus
  • Auvin risteyssillalla olemme tekemässä muotin purkutöitä
  • Eurajoen risteyssillan ja Linnamaan risteyssillan välisellä osuudella olemme tekemässä louhintatöitä
  • Teemme Vt8:n maaleikkausta sekä kerrosrakenteita ja luiskia
  • Rakennamme kahta uutta maantietä
  • Rakennamme kolmannen maantien kevyen liikenteen väylää
  • Rakennamme melukaiteita

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta