Hyppää sisältöön

Vt 21 Kolari–Kilpisjärvi -hankkeen työt etenevät kesällä

Julkaistu 10.06.2018


Liikenneviraston Vt 21 Kolari-Kilpisjärvi -tiehankkeen työt etenevät kesällä monin paikoin hankealueella. Kesäkauden suurimpia töitä ovat peruskorjaustyöt Kolarin kunnan alueella sekä Palojoensuun ja Peeran palsan siltakohteet. Työt aiheuttavat tilapäistä haittaa liikenteelle.  

Kesän peruskorjaustyöt keskittyvät Kolarin kunnan alueelle välillä Kolari-Muonion kunnan raja. Tällä noin 24 kilometrin osuudella tehdään tien leventämistä, rakenteen parantamista ja päällystystöitä kesä-heinäkuun aikana. Lisäksi peruskorjauksen viimeistelytöitä tehdään välillä Muonio-Palojoensuu sekä Kilpisjärvi-Norjan raja kesä-heinäkuun aikana.

Peruskorjaustöiden lisäksi Vt 21 -hankkeen siltatyöt jatkuvat syksyyn 2018 saakka. Tiehankkeen siltaurakkaan sisältyy kahdeksan siltaa Kolarin, Muonion ja Enontekiön kuntien alueella. Kesällä siltatyöt keskittyvät Enontekiön kunnan alueelle, jossa tehdään Palojoensuun sillan ja Peeran palsasillan vesieristys- ja päällystystöitä. Palojoensuun sillalla on kiertotie, joka on käytössä läpi kesäkauden. Peeran palsasilta on otettu liikenteen käyttöön toukokuussa. 

Vt 21 Kolari–Kilpisjärvi -hanke on yksi erikseen rahoitettava korjausvelkakohde, joka on saanut valtion budjetista 35 miljoonaa euroa. Valtatie 21 on tärkeä elinkeinoelämän yhteys Norjaan. Kaikkien urakkakohteiden arvioidaan valmistuvan vuoden 2018 aikana.

Lisätietoja medialle:
Liikennevirasto, projektipäällikkö Keijo Heikkilä, p. 029 534 3582, [email protected]

Valokuvia: www.flickr.com/photos/liikennevirasto/sets/72157673853220412

Hanke verkossa:
www-sivut: www.liikennevirasto.fi/vt21kolari-kilpisjarvi
Facebook: www.facebook.com/vt21kolarikilpisjarvi
Twitter: @E8Kolari

Vt 21 Kolari–Kilpisjärvi -hankkeessa kunnostetaan valtatietä Kolarin ja Kilpisjärven välisellä osuudella. Tavoitteena on elinkeinoelämän kuljetusten varmuuden ja liikenneturvallisuuden parantaminen. Hankkeessa osin routivaksi muuttunutta rakennetta parannetaan, kapeaa poikkileikkausta levennetään ja siltoja parannetaan. Kolari–Muonio-välillä tie anturoidaan mittauslaitteilla, ja jatkossa tie soveltuu liikenteen automatisaation ja automaattiajamisen testausalueeksi. Hankkeen ensimmäiset urakat käynnistyivät huhtikuussa 2017, ja kaikkien urakkakohteiden arvioidaan valmistuvan vuoden 2018 aikana.

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta