Hyppää sisältöön

Vt 21 Kolari–Kilpisjärvi -hankkeen siltakohteissa kiertotiejärjestelyitä

Julkaistu 23.07.2017

Liikenneviraston Vt 21 Kolari–Kilpisjärvi -tiehankkeen Äijäjoen ja Palojoensuun siltakohteissa otetaan käyttöön kiertotiet. Siltakohteet sijaitsevat Enontekiön kunnan alueella.

Äijäjoen kohdalle rakennetaan kokonaan uusi silta ja vanha silta puretaan. Kiertotie sillan vieressä otetaan käyttöön 26.7.2017, ja se on käytössä lokakuun loppuun saakka.

Palojoensuun kohdalla koko sillan kansi uusitaan. Kiertotie otetaan käyttöön noin viikon ajaksi 26.7.2017 alkaen. Myöhemmin syksyllä loka-marraskuussa kiertotie otetaan uudestaan käyttöön koko tulevaksi talvikaudeksi. 

Siltojen kohdilla parannetaan myös tien geometriaa. Hankkeen siltaurakoitsija on Skanska Infra Oy, ja urakkaan kuuluu yhteensä kahdeksan siltaa. Koko hankkeen töitä on käynnissä Kolarin ja Palojoensuun välillä, jossa tehdään rakenteen parantamistöitä ja päällystystöitä. Nämä työt jatkuvat lokakuuhun saakka.

Vt 21 Kolari–Kilpisjärvi -hanke on yksi erikseen rahoitettava korjausvelkakohde, joka on saanut valtion budjetista 35 miljoonaa euroa. Valtatie 21 on tärkeä elinkeinoelämän yhteys Norjaan. Työmaan toiminta käynnistyi ensimmäisenä Kolari-Muonio-välillä keväällä 2017. Kaikkien urakkakohteiden arvioidaan valmistuvan vuoden 2018 aikana.

 

Lisätietoja medialle:
Liikennevirasto, projektipäällikkö Keijo Heikkilä, p. 029 534 3582, [email protected]


Valokuvia: www.flickr.com/photos/liikennevirasto/sets/72157673853220412


Hanke verkossa:
www-sivut: www.liikennevirasto.fi/vt21kolari-kilpisjarvi
Facebook: www.facebook.com/vt21kolarikilpisjarvi
Twitter: @E8Kolari

Liitteet

Vt 21 Kolari–Kilpisjärvi -hankkeessa kunnostetaan valtatietä Kolarin ja Kilpisjärven välisellä osuudella. Tavoitteena on elinkeinoelämän kuljetusten varmuuden ja liikenneturvallisuuden parantaminen. Hankkeessa osin routivaksi muuttunutta rakennetta parannetaan, kapeaa poikkileikkausta levennetään ja siltoja parannetaan. Kolari–Muonio-välillä tie anturoidaan mittauslaitteilla, ja jatkossa tie soveltuu liikenteen automatisaation ja automaattiajamisen testausalueeksi. Hankkeen ensimmäiset urakat käynnistyivät huhtikuussa 2017, ja kaikkien urakkakohteiden arvioidaan valmistuvan vuoden 2018 aikana.

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta