Hyppää sisältöön

Vt 12 Tillola–Keltti: KymiRingin risteyssilta avataan liikenteelle

Julkaistu 29.07.2019

Valtatie 12 Tillola–Keltti -hankkeen merkittävin siltaurakka KymiRingin risteyssilta (S2) avataan liikenteelle tänään tiistaina 30. heinäkuuta.

KymiRingin moottoriratakeskuksen kupeessa sijaitsevan risteyssillan avauduttua liikenteen käyttöön valtatien eteläpuolella sijaitseva kiertotie 2 (ks. kartta) voidaan poistaa liikenteen välittömästä käytöstä. Eritasoliittymän rampit 2 ja 3 ovat paikallisliikenteen käytössä. KymiRingin eritasoliittymän rampit 1–4 ja kiertoliittymät avataan kokonaisuudessaan liikenteelle elokuun puoleen väliin mennessä.

Risteyssillan avautuminen sujuvoittaa ajoneuvoliikennettä huomattavasti. Kouvolan suunnasta saapuva liikenne siirtyy heti valtatien pohjoispuolella toistaiseksi käytössä olevalta kiertotie 3:lta valtatie 12:lle. 

Nopeusrajoitus alueella on 60 kilometriä tunnissa.

Valtatie 12 Tillola–Keltti -hankkeessa avataan suljetut osuudet liikenteelle porrastetusti kesän aikana. Seuraavana vuorossa on Venäläistöyryn risteyssilta (S4), joka otetaan käyttöön elokuun aikana.

Lisätietoja

Työpäällikkö Esa Juhantila Oy, p. 0400 539 302
Projektipäällikkö Jetro Matilainen, Väylä, p. 050 505 1513

Hanke verkossa

Seuraa hanketta Facebookissa
Hankkeen Flickr-kuvia
vayla.fi/vt-12-tillola-keltti

Liitteet

Vt 12 Tillola–Keltti -hankkeessa rakennetaan keskikaiteellinen ohituskaistatieosuus ja sen rinnalle tehdään uusi päällystetty rinnakkaistie. Rinnakkaistien tarkoituksena on parantaa liikenneturvallisuutta. IItin Tillolaan, KymiRing-keskuksen kohdalle tehdään eritasoliittymä. Kouvolan Keltin eritasoliittymän sujuvuutta ja turvallisuutta parannetaan muun muassa rakentamalla uudet, nykyaikaiset rampit.

Väylä vastaa valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta. Huolehdimme myös maankäytön yhteensovittamisesta ja liikenteen palvelutasosta. Näin edistämme yhteiskunnan hyvinvointia ja elinkeinoelämän kilpailukykyä.

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta