Hyppää sisältöön

Radan päällysrakenteen uusimiseen liittyvät työt ovat jo loppusuoralla Porissa

Julkaistu 18.10.2021 13.35

 

Väyläviraston perusparannushankkeessa uusitaan päällysrakenne 16 kilometrin matkalta Porin ja Mäntyluodon välillä. Rakennustyöt ovat alkaneet elokuussa. Päällysrakenneurakka jatkuu Mäntyluodon suunnalta Poria kohti vielä lokakuun ajan. Tasoristeyksiä suljetaan tilapäisesti yöaikaan.

Elokuussa alkanut Porin ja Mäntyluodon välinen päällysrakenneurakka on edennyt hyvin. ”Päällysrakennetyöt alkoivat Porin suunnasta, josta ne jatkuivat Yyterin tasoristeykseen saakka. Nyt urakka-alue on siirtynyt rataosuudella Mäntyluodon päähän, josta edetään Poria kohti”, kertoo projektipäällikkö Mikko Heiskanen Väylävirastosta. Tasoristeyksiä suljetaan tarpeen mukaan yöaikaan rakennustöiden ajaksi. Tarkemmista sulkujen aikatauluista tiedotetaan infotauluilla paikan päällä tasoristeyksissä.

Päällysrakenteen uusimiseen liittyviä töitä jatketaan vielä Heikinpuiston, Pihlatien, Pihlavan yhdystien (Harry Gullichsenintie) ja Enäjärven (Purolantien) tasoristeyksissä viikon 43 loppuun saakka. Lisäksi koko urakka-alueella tehdään vielä päällysrakenteisiin ja raiteisiin liittyviä viimeisteleviä töitä. Muutamien tasoristeysten lopulliset kannet uusitaan vasta urakan loppupuolella, jolloin tasoristeyksiä joudutaan myös sulkemaan. Näistäkin tiedotetaan tarkemmin paikan päällä.

Myös Porin ja Mäntyluodon ratapihoilla tehdään vielä viikonloppuisin vaihteiden uusimisiin liittyviä töitä. Töistä saattaa aiheutua melua. Hanke valmistuu marraskuun aikana. Urakoitsijana toimii Sundström Ab Oy.

Kokonaishankkeeseen liittyvät lisätiedot:

Mikko A. Heiskanen, projektipäällikkö, Väylävirasto, puh. 029 534 3808

Maija Lavapuro, projektipäällikkö, rakennuttajakonsultti Welado Oy, puh. 040 866 1868

Päällysrakenneurakkaan ja aikatauluun liittyvät lisätiedot:

Emil Sundström, työpäällikkö, Sundström Ab Oy, puh. 040 764 9815, [email protected]

Lisää hankkeesta:

https://vayla.fi/pori-mantyluoto-radan-perusparannus

Pori–Mäntyluoto-rata on noin 15 kilometriä pitkä yksiraiteinen tavaraliikennerata. Perusparannushankkeessa uusitaan radan päällysrakenteet ja tehdään samalla myös muita radan parannustöitä. Hanke varmistaa muun muassa Porin satamien tavaraliikenteen sujuvuuden pitkällä aikavälillä.


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta