Hyppää sisältöön

Oulu–Laurila- ja Tuomioja–Raahe-perusparannushanke: Oulu-Keminmaa välillä uusitaan ja korjataan siltoja

Julkaistu 24.6.2024

Sujuvampaa ja turvallisempaa raideliikennettä edistävät työt ovat käynnistyneet Väyläviraston Oulu–Laurila- ja Tuomioja–Raahe-perusparannushankkeella välillä Oulu-Keminmaa. Työt käynnistyivät huhtikuussa 2024 ja niihin sisältyy useiden ratasiltojen uusimis- ja korjaustöitä.

Oulu-Keminmaa välillä tehtävillä siltojen korjauksilla varmistetaan raideliikenteen turvallisuus sekä rakenteiden pitkä käyttöikä. Käyttöikänsä päähän tulleita siltoja uusitaan. Huhtikuussa alkaneiden töiden arvioidaan valmistuvan lokakuussa 2024.  

Oulu-Keminmaa välillä tehdään kesän ja syksyn 2024 aikana siltojen uusimistöitä seuraavissa kohteissa:

•    Kellon alikulkusilta 
•    Käärmeojan ratasilta 
•    Antinojan ratasilta 
•    Säynävänjoen ratasilta 
 

Oulu-Keminmaa välillä tehdään kesän ja syksyn 2024 aikana siltojen korjaustöitä seuraavissa kohteissa:

•    Telapolun alikäytävä 
•    Mustasuontien alikulkuisilta 
•    Laholaisen alikulkuisilta 
•    Harisojan ratasilta 
•    Vähäruonaojan ratasilta 
•    Polannepuiston alikäytäytävä 
•    Merimiehenraitin alikäytäytävä 
•    Keulapolun alikäytävä 
•    Risuniityn alikulkusilta 
•    Kalimentien alikulkusilta 
•    Penttilän alikulkusilta 
•    Asemakylän alikäytäytävä 
•    Raasakan yläkanavan ratasilta 
•    Muhojoen ratasilta 
•    Ainolan alikäytäytävä 
•    Eteläväylän alikulkusilta 
•    Kivikon alikäytävä  
•    Laurilan alikulkusilta 
 

Siltatyöt saattavat aiheuttaa hetkittäistä haittaa ajoneuvoliikenteelle, jalankululle sekä pyöräilylle. Lisäksi siltojen purkutyöt ja paalutukset aiheuttavat melua lähiympäristöön. Alueen asukkaita tiedotetaan ennakkoon melua aiheuttavista työvaiheista.

"Töistä aiheutuu jonkun verran melu- ja liikennehaittaa, joten kärsivällisyyttä kaikilta osapuolilta tarvitaan. Pyrimme viestimään muutoksista mahdollisimman aktiivisesti, niin hankkeen vaikutuksiin on helpompi varautua", sanoo hankkeen projektipäällikkö Juhan Tyrväinen Väylävirastosta. 

Tämän julkaisun sisällöstä vastaa yksin Väylävirasto, eikä se välttämättä vastaa Euroopan unionin mielipidettä.