Hyppää sisältöön

Mt 132 Klaukkalan ohikulkutie: Hämeenlinnanväylälle työnaikaiset vaihtuvat nopeusrajoitusmerkit

Julkaistu 28.06.2020

Hämeenlinnanväylälle tulee ohikulkutien rakentamisen vaiheiden mukaan vaihtuvat nopeusrajoitukset heinäkuun aikana.

Vaihtuvat nopeusrajoitusmerkit tulevat Hämeenlinnanväylälle Klaukkalan ohikulkutien työmaan kohdalle sekä pohjoiseen että etelään kulkevalle liikenteelle. Nopeusrajoituksina pidetään 60 km/h tai 80 km/h. Nopeusrajoitus muuttuu rakennustöiden tilanteen mukaan. Nopeusrajoituksia ohjataan suoraan työmaalta.

”Vaihtuvat nopeusrajoitusmerkit mahdollistavat nopeusrajoituksen pitämisen 80 km/h:ssa aina silloin, kun rakennustyöt sen sallivat. Korkeampi nopeusrajoitus tarkoittaa tienkäyttäjien kannalta pienempää haittaa ja nopeampaa matka-aikaa”, kertoo Väyläviraston projektipäällikkö Antti Koski.

Vaihtuvien nopeusrajoitusten avulla sujuvoitetaan liikennettä työmaan kohdalla vilkkaalla valtatieosuudella. Työnaikaiset nopeusrajoitukset ovat käytössä lokakuuhun asti.

Lisätiedot:

Projektipäällikkö Antti Koski, Väylävirasto, puh. 0295 34 3546, [email protected]
Projekti-insinööri Marja Wuori, Väylävirasto, puh. 0295 343 834, [email protected]
Projektipäällikkö Sami Laakso, Kreate Oy, puh. 050 380 3105, [email protected]
Liikenneinsinööri Pia Korteniemi, Nurmijärven kunta, puh. 040 317 2311, [email protected]

Seuraa hanketta:
www.vayla.fi/klaukkalanohikulkutie
www.facebook.com/klaukkalanohikulkutie

Mt 132 Klaukkalan ohikulkutie on uusi Klaukkalan keskustaajaman kiertävä yhteys, joka parantaa alueen liikenneolosuhteita ja mahdollistaa lähialueiden maankäytön kehittämisen.

Väylävirasto vastaa valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta. Huolehdimme liikenteen palvelutasosta ja osallistumme liikenteen ja maankäytön yhteensovittamiseen. Näin edistämme yhteiskunnan hyvinvointia ja elinkeinoelämän kilpailukykyä.

 

 

 

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta