Hyppää sisältöön

Kupittaa–Turku-ratahanke: Joukahaisenkadulle 15 minuutin nouto- ja saattopaikkoja

Julkaistu 15.6.2023 9.00

Joukahaisenkadulla sijaitsevat tunnin pysäköintipaikat muutettiin 15 minuutin nouto- ja saattoliikenteen pysäköintipaikoiksi. Lisäksi Kupittaalle asennetaan lisää opasteita kulkemisen sujuvoittamiseksi. 

Kupittaan rautatieaseman edustalla sijaitsevia nouto- ja saattopaikkoja voivat edelleen käyttää liikuntarajoitteiset matkustajat. Joukahaisenkadun nouto- ja saattopaikat on puolestaan tarkoitettu matkustajille, joilla ei ole liikuntarajoitteita. Varsinainen liityntäpysäköintialue sijaitsee edelleen Teollisuuskadulla. 
 

Samalla Kupittaan asemalle ja Kupittaan katuverkkoon on asennettu uusia opasteita. Uudet opasteet on tehty asukkailta ja matkustajilta saadun palautteen perusteella. 

”Toivomme, että uudet nouto- ja saattopaikat sekä opasteet sujuvoittavat kulkemista Kupittaan rautatieasemalla ja rauhoittavat aseman edustaa”, kertoo projektijohtaja Antero Mäkilä Turun kaupungilta.

Kupittaan aseman laituriopaste

Hanketta koskevat lisätiedot: 
Turun kaupunki, projektijohtaja Antero Mäkilä, p. 040 8280284, [email protected]
Väylävirasto, projektipäällikkö Erkki Mäkelä, p. 029 534 3822, [email protected]

Nouto- ja saattopaikkoja sekä opasteita koskevat lisätiedot: 
Rejlers Finland Oy, rakennuttajakonsultti Kimmo Koskinen, p. 040 801 1386, [email protected]

Seuraa hanketta: 
vayla.fi/kupittaa-turku-ratahanke
facebook.com/KupittaaTurkuratahanke 

Kupittaa–Turku-ratahankeen tavoitteena on parantaa ja sujuvoittaa raideliikennettä koko Varsinais-Suomessa ja Rantaradalla. Lisäksi hanke mahdollistaa osaltaan Helsinki–Turku nopean junayhteyden toteuttamisen. Ratapihoilla tehtävien muutostöiden ansiosta Turun asemanseudulla vapautuu maata alueen kehittämiseen ja rautatieaseman henkilölaiturialueen turvallisuus ja esteettömyys paranevat. Hankkeen työt ajoittuvat vuosille 2021–2026. Hanke on saanut tukea Euroopan unionilta sekä suunnitteluun että rakentamiseen.

CEF-logo

Julkaisun sisällöstä vastaa yksin Väylävirasto, eikä se välttämättä vastaa Euroopan Unionin mielipidettä.

Liitteet


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta