Hyppää sisältöön

Kupittaa–Turku-ratahanke: Aurajoen siltatyömaalla meluavaa työtä tammi–maaliskuussa

Julkaistu 20.1.2023 9.26

 

Aurajoen ratasillan purkutyöt aiheuttavat melua tammikuun lopusta maaliskuuhun asti. Raunistulan jalankulun ja pyöräilyn sillan meluavia töitä tehdään helmikuun lopusta alkaen. 

Aurajoen ratasillan kivirakenteita aletaan purkaa tammikuun lopussa, arviolta viikolla 4. Päivisin tehtävät purkutyöt aiheuttavat melua lähiympäristöön. Melua tulee vasaroinnista, kun sillan välitukia puretaan. 

Melua kantautuu myös Raunistulan jalankulun ja pyöräilyn sillan paalutuksista. Paalutustyöt alkavat helmikuun loppupuolella, arviolta viikolla 8. Paalutukset kestävät maaliskuun puoleenväliin.

Töitä tehdään arkisin klo 7–18. Hankkeen projektipäällikkö Erkki Mäkelä kertoo, että purkutyöt ja paalutukset ovat välttämättömiä, jotta uuden kaksoisraiteen, ratasillan sekä jalankulun ja pyöräilyn sillan rakentaminen voi alkaa. 

”Nyt kun Kupittaa–Turku-väli on rauhoitettu ratatöille, voimme tehdä meluavat työt päiväsaikaan ja ottaa askeleen lähemmäs sujuvampaa raideliikennettä. Pahoittelemme töistä kantautuvaa melua ja kiitämme asukkaita kärsivällisyydestä”, Mäkelä sanoo. 

Lisätiedot:
Väylävirasto, projektipäällikkö Erkki Mäkelä, p. 029 534 3822, [email protected]
GRK Infra, työmaapäällikkö Ville Lonka, p. 040 829 0089, [email protected] 

Seuraa hanketta: 
https://vayla.fi/kupittaa-turku-ratahanke
www.facebook.com/KupittaaTurkuratahanke 

Kupittaa–Turku-ratahankeen tavoitteena on parantaa ja sujuvoittaa raideliikennettä koko Varsinais-Suomessa ja Rantaradalla. Lisäksi hanke mahdollistaa osaltaan Helsinki–Turku nopean junayhteyden toteuttamisen. Ratapihoilla tehtävien muutostöiden ansiosta Turun asemanseudulla vapautuu maata alueen kehittämiseen ja rautatieaseman henkilölaiturialueen turvallisuus ja esteettömyys paranevat. Hankkeen rakennustyöt sijoittuvat vuosille 2021–2026.  Hanke on saanut tukea Euroopan unionilta sekä suunnitteluun että rakentamiseen.

EU logo ja teksti: Euroopan unionin osarahoittama

Tämän julkaisun sisällöstä vastaa yksin Väylävirasto, eikä se välttämättä vastaa Euroopan unionin mielipidettä.


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta