Hyppää sisältöön

Kt 77 parantaminen Viitasaarella etenee aikataulussa – tiellä liikkujia muistutetaan työmaakohteiden nopeusrajoituksista

Julkaistu 22.08.2016

Kantatien 77 parantaminen välillä Taimoniemi–Keitele etenee suunnitellusti. Maanrakennustyöt on nyt pääosin saatu valmiiksi, samoin siltojen korjaustyöt. Lähiviikot hankkeen alueella tehdään päällystystöitä, joista on haittaa liikenteelle.

Työt ovat käynnissä koko hankeosuudella. Maanrakennustyöt ovat viimeistelyä vaille valmiit ja hankkeeseen kuuluvien neljän sillan Kärnän, Kyrönpuron, Toulatjoen ja Suvannonjoen siltojen  korjaustyöt on viety päätökseen.

Seuraavat kuusi viikkoa hankkeen alueella tehdään päällystystöitä. Työt aiheuttavat haittaa ja viivästyksiä liikenteelle, sillä käytössä on osin vain yksi ajokaista. Liikennevalo-ohjaus on käytössä jollakin hankkeen tieosuudella koko päällystyön ajan.

”Toivomme tienkäyttäjiltä kärsivällisyyttä ja malttia noudattaa nopeusrajoituksia”, sanoo projektipäällikkö Jarmo Niskanen.

Työmaakohteissa on voimassa 30 km/h nopeusrajoitus, ja tielläliikkujia kehotetaankin erityiseen tarkkaavaisuuteen.

”Työmaakohteiden nopeusrajoitusten tarkoituksena on varmistaa sekä työmaan että tiellä liikkujien turvallisuus. Lisäksi halutaan ennaltaehkäistä ajoneuvojen rikkoontumista, sillä työmaakohteiden alueella tiellä saattaa olla monenlaisia epätasaisuuksia.”

Tällä hetkellä murskepinnalla on vielä noin neljän kilometrin mittainen tieosuus, mutta suunnitelman mukaan viikolla 35 hankeosuus saadaan päällystetyksi kertaalleen. Päällystyöt saadaan tältä vuodelta loppuun viikolla 38.

Lisätietoja:

Projektipäällikkö Jarmo Niskanen, p. 0295 34 3127, [email protected]

Hankkeesta löytyy tietoa myös netistä www.liikennevirasto.fi/kt77

Kantatie 77 parantaminen välillä Viitasaari–Keitele -hankkeen tavoitteena on kaikkien tienkäyttäjien turvallisuuden lisääminen ja liikenteen sujuvuuden varmistaminen tärkeällä länsirannikon ja Itä-Suomen välisellä poikittaisella tieyhteydellä. Hankkeessa muun muassa parannetaan näkyvyyttä ja vähennetään korkeuseroja ja tien kaltevuutta. Tietä myös levennetään. Hanke käynnistyi kesällä 2015 ja se valmistuu vuonna 2017.

Liitteet

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta