Kehä III parantaminen: Askiston ja Vihdintien siltavalut käynnistyvät kuun vaihteessa
Julkaistu 21.3.2022 11.00
Askiston ja Hämeenkylän läntisen risteyssillan (Vihdintien silta) rakentamistyöt ovat edenneet siihen vaiheeseen, että siltojen kansien betonivalutyöt voidaan aloittaa.
Askiston risteyssillan kannen valu aloitetaan ensimmäisenä 28.3.2022. Hämeenkylän läntisen risteyssillan betonivalutyöt puolestaan alkavat paria päivää myöhemmin, 30.3.2022. Töitä tehdään yhtäjaksoisesti noin vuorokauden ajan kummallakin sillalla. Alustavan arvion mukaan valutyöt päättyvät 29.3.2022 ja 31.3.2022 iltapäivästä.
Betonointitöillä on vaikutusta liikenteeseen normaalia vilkkaamman työmaaliikenteen vuoksi, kun betoniautoja ajaa valupaikalle ja sieltä pois. Askiston risteyssillan valu ja betonin pumppaus aloitetaan ensin yhdellä pumpulla sillan pohjoispäästä. Toinen pumppu tulee työmaalle loppuillasta valun aloituksen jälkeen. Myös Hämeenkylän läntisen risteyssillan kannen valu aloitetaan sillan pohjoispäästä ja ensin yhdellä pumpulla. Myöhemmin illalla valetaan kahden pumpun voimin.
”Siltakansien valu on merkittävä vaihe kohti sillan ottamista liikenteelle. Ajoittamalla valun aloitus iltaan ja tekemällä töitä myös yöaikaan pyritään haittaamaan muuta liikennettä mahdollisimman vähän”, sanoo hankkeen projektipäällikkö Antti Koski Väylävirastosta.
Betonimassaa toimitetaan valuja varten keskimäärin noin 260 kuormaa ja betonia valetaan kokonaisuudessaan noin 1835 m3.
Lisätietoja:
Antti Koski, projektipäällikkö, Väylävirasto, puh. 029 534 3546, [email protected]
Teemu Palosaari, työpäällikkö, GRK Infra Oy, puh. 050 088 8297, [email protected]
Seuraa hanketta:
www.vayla.fi/keha3-parantaminen
www.facebook.com/KehaIIIparantaminen
Kuvia hankkeesta
Kehä III parantaminen -hankkeen 3. vaiheeseen kuuluu lukuisia Askiston kohdalla sekä Vantaankosken ja Pakkalan välillä toteutettavia parannuksia. Hankkeeseen sisältyy muun muassa kolmansien ajokaistojen rakentaminen Vantaankoski–Pakkala-välille, uuden eritasoliittymän rakentaminen Askistoon sekä tien pohjarakenteen kunnostaminen. Samalla kehitetään kävelyn ja pyöräilyn yhteyksiä. Melusuojausta parannetaan Askiston kohdalla. Tavoitteena on lisätä liikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta sekä varautua Kehä III:n kasvaviin liikennemääriin.
Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta