Tourujoen ja ratapihan läheisyydessä työtä tehdään kaivinkoneilla, kuorma-autoilla ja ratakalustolla. Lisäksi työalueella tehdään porapaalutus-, lyöntipaalu- ja pontitustöitä. Työn aikana alueella on normaalia kovempaa melua ja osan työvaiheista joudumme suorittamaan myös yöaikaan.
"Teemme töitä myös yöaikaan, koska töiden tekeminen radan läheisyydessä on mahdollista vain, kun radalla ei kulje junia. Tällä pyrimme myös siihen, että aiheutamme rautatieliikenteelle mahdollisimman vähän häiriötä. Suunnittelemme ja toteutamme työvaiheet siten, että illalla ja yöllä tehdään vain ne työvaiheet, joita ei pysty päivällä toteuttamaan", kertoo hankkeen projektipäällikkö Maija Lavapuro Väylävirastosta.
Alkavat työvaiheet:
- Viikosta 15 alkaen: Tourujoen työsillan paalutustyöt, paalutustyöt arkisin päivällä.
- Viikot 16–19: Ratapihatöitä klo 22–06 välisenä aikana arkiöisin.
- Viikko 19: Ratapihatöitä klo 22–06 välisenä aikana myös viikonloppuna.
- Viikosta 17 alkaen: Perustusten rakennustyöt ratapihalla arkisin päivällä (paalutus- ja pontitustyötä).
- Viikosta 21 eteenpäin: Tourujoen sillan porapaalutus- ja pontitustyöt arkisin päivällä.
- Viikko 22: Tourujoen sillan porapaalutus- ja pontitustyöt siirtyvät yövuoroon, työt toteutetaan arkiöisin klo 01.30–13.30 välisenä aikana.
Kuvassa Tourujoen ratasilta.
Pahoittelemme työvaiheesta aiheutuvaa meluhaittaa.
Lisätieto työvaiheesta:
NRC Group Finland Oy
Jyväskylä-Vaajakoski rakennusurakka RU2 työryhmä
Ratapihatyöt, tekniikkalajivastaava:
Joonas Hytönen, [email protected]
Tourujoen silta, tekniikkalajivastaava:
Jussi Tukeva, [email protected]
Lisätietoa yleisesti Jyväskylä-Pieksämäki perusparannushankkeesta:
Maija Lavapuro, projektipäällikkö, Väylävirasto, p. 029 534 3382, [email protected]