Ratapihan vanhentuneet turvalaitteet ja opastimet vaihdettiin tietoteknisiin laitteisiin, ja vaihteet uusittiin kauko-ohjattaviksi. Lisäksi uusittiin radan rakenteita, muutettiin ratageometriaa ja sähköistettiin raiteita. Keskitettyihin vaihteisiin asennettiin vaihteenlämmitys, ja Sulkulahden ratapihan eteläpuolelle rakennettiin uusi junien odotustilana toimiva liikenteenhoitoraide.
Junaliikenne pysyy aiempaa paremmin aikataulussaan pääraiteen siirron ja henkilö- ja tavaraliikenne eriyttämisen ansiosta.
Matkustajien kannalta suurin parannus on esteettömyys, sillä aseman uudet hissit ja ylikäytävät helpottavat laiturien välillä liikkumista. Korotetut laiturit puolestaan tekevät junaan noususta vaivattomampaa pyörätuolia tai lastenvaunuja käyttävillä matkustajille.
Hankkeen kokonaiskustannukset olivat noin 83 miljoonaa euroa. Hankkeen projektipäällikkönä toimi Jetro Matilainen Väylävirastosta. Pääurakoitsijana toimi NRC Group Finland Oy ja turvalaiteurakasta vastasi Mipro Oy.