”Allianssi kehitti hankkeen laatua, mm. Hessundinsalmen sillan siltatyyppi muutettiin liittopalkkisillasta jännitetyksi betoniseksi jatkuvaksi vinojalkaiseksi palkkikehäsillaksi. Ratkaisulla saatiin tuet pois vesiväylästä, ja vinojalkojen alapäässä on huoltovapaa betoninivel – Suomen ensimmäinen tässä mittakaavassa. Kirjalansalmen sillan toteutusta kehitettiin kasvattamalla vinoköysiosuuden jännemittaa 15 metrillä, ja näin saatiin pyloniperustukset siirrettyä merestä rannalle. Vinoköysiosuuden vaakageometria muutettiin suoraksi ja tulosiltaosuus muutettiin liittopalkkisillasta jännitetyksi betonipalkkisillaksi. Molempia siltoja koskevat kehittämiset tuottivat parempaa laatua elinkaaren ajalle, ja ovat kustannustehokkaampia kuin alkuperäisten suunnitelmien mukaiset ratkaisut. Toteutusvaiheessa allianssimalli on tukenut erittäin hyvin syvää yhteistyötä Tilaajan, suunnittelijan ja rakentajan välillä. Suunnittelu- ja rakentamisaikaiset pienet haasteet on saatu ratkottua nopeasti osapuolien yhteistyön tuloksena.”