Hyppää sisältöön

Oulu−Kemi-ratahankkeen työt etenevät ja liikennepaikkojen uudet sivuraiteet on rakennettu

Julkaistu 1.9.2022

Oulu−Kemi-ratahankkeen rakennustyöt ovat edenneet ja näkyvimmät rakentamisen työvaiheet ovat lähes valmiina. Simon Maksniemessä ja Iin Lähessuolla työt ovat edenneet aikataulussa ja suunnitellusti ja molemmilla liikennepaikoilla on jo uudet sivuraiteet.

Oulu-Kemi-ratahankkeen rakennustyöt ovat edenneet aikataulussa Maksniemessä ja Lähessuolla. Kuluneen kesän aikana molemmille liikennepaikoille on rakennettu rataosan kapasiteettiä lisäävät sivuraiteet junien kohtauspaikoille. 


"Raiteiden viereen rakennetut uudet raiteet mahdollistavat junien kohtaamisen jatkossa Lähessuolla ja Maksniemessä", kertoo projektipäällikkö Vesa Pakarinen Väylävirastosta. 
 

Laitetila ja vieressä kaksi sivuraidetta

Maksniemen liikennepaikan uusi sivuraide

 

Molemmilla liikennepaikoilla laitetilaurakat ovat rakentamisen osalta pian valmiita. Laitetilojen sisällä tehdään vielä kytkentä- ja asennustöitä.


Lähessuolla on rakennettu uutta Perso-ojan ratasiltaa, joka tulee korvaamaan liikennepaikalla olevan vanhan sillan. Ratasillan kansi on valettu ja silta on eristetty ja siltaa kannattavat paalut ovat jo paikoillaan. Uusi Perso-ojan ratasilta on tarkoitus ottaa käyttöön syyskuun loppupuolella viikolla 38. 


Hankkeen varsinaisten rakennustöiden on tarkoitus valmistua tämän vuoden puolella. Seuraavaksi liikennepaikoilla aloitetaan käyttöönottoa valmistelevat työt. Kohtausraiteet on tarkoitus ottaa käyttöön vuoden 2022 loppupuolella. 
 

Kaksi junaraidetta vierekkäin

Uusi sivuraide Lähessuolla


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta