Hyppää sisältöön

Vt 5 Mikkeli-Nuutilanmäki: Viitostien ensimmäinen osuus liikenteelle Tuppuralan ja Kinnarin eritasoliittymien välillä – Launialankatu suljetaan ensi viikolla

Julkaistu 28.07.2019

Vt 5 Mikkeli–Nuutilanmäki -hanke on ottanut harppauksen eteenpäin, kun Tuppuralan ja Kinnarin eritasoliittymien välillä avataan Viitostien oikean puoleinen tie, eli eteläinen puoli liikenteelle tämän viikon alkupuolella.

Viitostien liikenne ohjataan eteläiselle puolelle tietä sulkuaidoin. Uusi avattava tieosuus on noin 700 metriä pitkä. Alueen nopeusrajoitus on 50 kilometriä tunnissa. Tien pohjoispuolella jatketaan siltojen rakennustöitä nykyisen valtatien kohdalla.

Launialankatu suljetaan 5.–8.8.

Nykyisen sillan kannen (S2A) purkutyön vuoksi Launialankatu suljetaan Poronkadun ja Anssinkadun välillä maanantaiaamusta 5. elokuuta kello 06 alkaen torstaiaamuun 8. elokuuta kello 05 asti.

Kyseisenä ajankohtana Launialankatua ei pääse kulkemaan. Liikenteellä on mahdollisuus kulkea Tuppuralan kautta. Myös kaupungin bussikuljetuksilla on poikkeusreitit käytössä. Katso kaupungin joukkoliikenteen järjestelyt täältä.

Kun sillan kannen purkutyö on saatu valmiiksi, sillan rakentaminen jatkuu kannen muotti- ja telinetöillä.



Lisätiedot



Työmaapäällikkö Jari Lievonen, Destia Oy, p. 040 536 0021
Projektipäällikkö Harri Liikanen, Väylä, p. 029 534 3007

Hanke verkossa

vayla.fi/vt-5-mikkeli-juva
Lentovideoita hankkeesta 
facebook.com/vt5mikkelijuva
Kuvia Flickrissä

Liitteet

Valtatie 5 Mikkelin ja Juvan välillä rakennetaan nelikaistaisena, keskikaiteellisena tienä, jonka liittymät toteutetaan eritasoisina. Mikkeli–Nuutilanmäki -osuudella tie rakennetaan pääosin uuteen maastokäytävään ja nykyinen valtatie jää rinnakkaistieksi. Nuutilanmäki–Juva osuus rakennetaan nykyisen valtatie 5:n kohdalle 2 + 2 kaistaisena, eli koko tieosuus Vt 5 Mikkeli–Juva on laatutasoltaan sama. Vt 5 Mikkeli–Juva valmistuu pääosin vuonna 2021.

Väylä vastaa valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta. Huolehdimme myös maankäytön yhteensovittamisesta ja liikenteen palvelutasosta. Näin edistämme yhteiskunnan hyvinvointia ja elinkeinoelämän kilpailukykyä.

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta