Hyppää sisältöön

Helsinki–Riihimäki-ratahanke: Ainolan seisake suljetaan maanantaina 19.6.2023

Julkaistu 15.6.2023 7.30

 

Kytömaan ja Ainolan välisen lisäraiteen ja Ainolan uuden seisakkeen rakentaminen alkaa. Ainolan seisake suljetaan maanantaina 19.6.2023. Ainolan ja Järvenpään aseman välillä kulkee korvaava bussiyhteys. Seisake palaa matkustajien käyttöön 9.12.2023.

Ainolan seisakkeen ollessa suljettu kulkee Ainolan ja Järvenpään aseman välillä korvaava bussiyhteys. Bussit Ainolasta Järvenpäähän lähtevät Lepolanväylältä Heinähäntä- ja Väärävarsi -katujen väliseltä pysäkiltä. Bussit Järvenpään asemalta Ainolaan lähtevät laiturilta 11.

Ainolassa ja Järvenpään asemalla on kylttejä ja henkilöoppaita opastamassa matkustajia oikeaan paikkaan. Tarkista korvaavan bussiyhteyden aikataulut VR:n verkkosivuilta: www.vr.fi/korvaavat-bussit

Uusi asema palvelee käyttäjiä paremmin

Ainolan molemmat laiturit uusitaan ja uudelle asemalle rakennetaan alikulkukäytävä, josta pääsee portaita ja hissillä laitureille. Uudet laiturikatokset suojaavat aseman käyttäjiä vaihtelevissa sääolosuhteissa. Asema-alueen rakentamisessa huomioidaan myös esteettömyysvaatimukset.

”Ainolan asema-alueesta tulee korkeatasoinen ja kaupunkikuvaan hyvin sijoittuva kokonaisuus, joka palvelee alueen asukkaita ja aseman käyttäjiä vuosikymmeniä eteenpäin”, kertoo hankkeen projektipäällikkö Riitta Parviainen Väylävirastosta.

Uudella asema-alueella on panostettu pyörien ja autojen pysäköintipaikkoihin, joista osa tulee uuteen pysäköintilaitokseen.

Pahoittelemme Ainolan seisakkeen sulkemisesta aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoa hankkeesta:
Väylävirasto: Riitta Parviainen, projektipäällikkö, [email protected], puh. 0295 34 3034

Seuraa hanketta:
https://www.facebook.com/hkiriihimaki
https://vayla.fi/helsinki-riihimaki

Tarkista korvaavan bussiyhteyden aikataulut:
www.vr.fi/korvaavat-bussit

Katso töiden vaikutukset lähijunaliikenteeseen:
https://vayla.fi/-/helsinki-riihimaki-ratahanke-etenee-tikkurilassa-seka-keravan-ja-jarvenpaan-valisella-rataosuudella-tehtavilla-toilla-vaikutuksia-junaliikenteeseen

Helsinki–Riihimäki-hankkeessa luodaan edellytykset sujuvammalle liikenteelle Suomen vilkkaimmin liikennöidyllä rataosuudella, pääradalla. Hanke toteutetaan kolmessa vaiheessa, joista ensimmäisen rakentaminen on käynnissä vuosina 2016–2024 ja toisen vuosina 2021–2028.

Liitteet