Hyppää sisältöön

Liikenneviraston palautekanava uudistui

Julkaistu 14.6.2018

Asiakkaat voivat jatkossa lähettää palautetta Liikennevirastolle uuden karttapohjaisen palautekanavan kautta. Palvelusta löytyy myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Kuvakaappaus palauteväylä.fi-sivustosta

Liikenneviraston ja ELY-keskusten toimialaan kuuluvien maantie-, rata- ja vesiväyläasioiden yhteinen asiakaspalvelusivusto on avautunut osoitteeseen palautevayla.fi. Sivusto toimii myös mobiililaitteilla.

Uudessa karttapohjaisessa palvelussa asiakkaat voivat antaa palautetta, esittää kysymyksiä ja kehitysehdotuksia sekä tehdä ilmoituksia maanteihin sekä rata- ja vesiväyliin liittyen. Palauteväylä tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden paikantaa ongelma kartalle sekä saada seurantatietoa palautteen käsittelystä.

Asiakkaan ei palautetta jättäessään tarvitse tietää, mille toimijalle palautteen kohteena oleva väylä kuuluu, sillä palvelu integroituu useiden kaupunkien ja kuntien sekä esimerkiksi VR:n vastaaviin palveluihin. Näin palaute ohjautuu automaattisesti oikeaan paikkaan. Jos asiakas antaa palautteelleen julkaisuluvan, voi se asiakaspalvelun moderoinnin jälkeen siirtyä palauteväylään kaikkien nähtäväksi. Sivustolla on myös chat-palvelu.

Nyt käyttöönotettava järjestelmä on ensimmäisen vaiheen versio. Kehitystyötä jatketaan Liikenneviraston digitalisaatiohankkeen puitteissa kuluvan vuoden aikana. Jatkossa palauteväylää kehitetään asiakaspalautteen ja käytöstä saatujen kokemusten perusteella. 


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta