Hyppää sisältöön

Kutsu medialle: Vuosaaren meriväylän ja satama-altaan syventämistöitä ja sen hyötyjä suomalaisen konttiliikenteen kilpailukyvylle esitellään medialle 1.7.2021

Julkaistu 21.6.2021 9.38

Tervetuloa kuulemaan Vuosaaren meriväylän ja satama-altaan syventämistöistä torstaina 1.7. klo 9.00 alkaen Vuosaaren satamaan. Syventämisurakka lähenee loppua ja hyvin sujuneita töitä esitellään medialle paikan päällä. Veneretki työmaakohteelle havainnollistaa alusliikenteen ja työkoneiden yhteensovitusta vilkkaasti liikennöidyllä meriväylällä.

Väyläviraston, Helsingin Satama Oy:n ja Helsingin kaupungin yhteishankkeessa Vuosaaren meriväylä ja satama-allas syvennetään laivaliikenteen kuljetusvaatimusten mukaiseksi: 11 metristä 13 metrin kulkusyvyyteen. Uusi väylä otetaan käyttöön vuoden 2021 lopussa.

Meriväylän ja sataman syventämisellä parannetaan tavaraliikenteen kuljetustaloutta sekä Helsingin Sataman kilpailukykyä. Väylän syventämisen myötä lastikapasiteetti voidaan lähes kaksinkertaistaa osalla rahtialuksista. Tämä tuo merkittäviä kuljetuskustannussäästöjä ja pienentää alusliikenteen ympäristövaikutuksia. Hankkeen kokonaiskustannusarvio on 26,5 M€, josta EU:n CEF-tuki kattaa 20%.

Paikka: Vuosaaren satama, Ruusuniemenaukio 6

Ohjelma:

9.00 Hankkeen esittely, Seppo Paukkeri, Väylävirasto, Jukka Kallio, Helsingin Satama Oy & Tomi Laine, Helsingin kaupunki

9.20 Kysymyksiä

9.30 Mahdollisuus haastatteluun

9.45 Työmaakierrokselle valmistautuminen

10.00 Lähtö työmaakierrokselle veneellä (myös kierroksen aikana mahdollisuus haastatteluun)

11.30-12.00 Paluu Vuosaaren satamaan

Työmaakierrokselle mahtuu 14 ensimmäistä ilmoittautunutta. Ilmoittautumiset työmaakierrokselle 28.6. klo 15 mennessä [email protected] tai puhelimitse 040 660 3894.

Suosittelemme säänmukaista varustusta. Työmaakierroksella ja satamassa on mahdollisuus kuvaamiseen.

Lämpimästi tervetuloa!

www.vayla.fi/vuosaaren-merivayla

www.facebook.com/vuosaarenmerivayla

Lisätietoja: Katri Einola, [email protected]


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta