Hyppää sisältöön

Kouvola-Kotka-Hamina-ratahanke: juhannuksen pitkässä rataliikennekatkossa tehtävät työt

Julkaistu 11.6.2021 15.01

 

Juhannuksena pidetään Kouvola-Kotka/Hamina-rataosuudella pitkä, 60 tunnin rataliikennekatko, jossa edistetään merkittävästi hankkeen rakennustöitä.

Urakoittain tarkasteltuna katkossa työskennellään seuraavina aikoina: 

  • Päällysrakenteen uusiminen välillä Ojamaa-Pitkäkallio, työaika 25.6. klo 18:00 – 28.6. klo 6:00

Katkossa puretaan Kiehuvan vanha alikulkusilta ja siirretään uusi silta paikalleen. Katkossa uusitaan myös ratarumpu lähellä Kiehuvan siltaa. Siltatyöt vaikuttavat ajoneuvoliikenteeseen Kymenlaaksontiellä, joka suljetaan aamusta 23.6. ja avataan taas ajoneuvoliikenteelle 30.6. klo 00.00 mennessä.

  • Juurikorven ratapiha, työaika 28.6. klo 6:00 – 30.6. klo 6:00
  • Suurivuoren tunnelin ja Summajoen vesistösillan urakka, työaika 25.6. klo 19:00 – 28.6. klo 05:00
  • Inkeroisten ja Kymin kaapelireitit, työaika 26.6. klo 06.00 – 20.00

Katkossa poistetaan ratarumpu Kymin päässä.

  • Inkeroisten ratapiha, työaika la 26.6. klo 06:00 – ma 28.6. klo 05:45

Katkossa tehdään kaapelinjatkamistöitä Inkeroisten alikulkusillalla.

Lisäksi juhannuksen katkossa työskennellään Paimenportin siltatyömaalla. Työmaa ei ole osa Kouvola-Kotka/Hamina-ratahanketta. Työaika on pe 25.6. klo 20:00 - ma 28.6. klo 04:00.

 

Liitteet:

Kymenlaaksontien liikennejärjestelyt, kartta

Juhannuksen työkohteet hankealueen kartalla

Lisätietoja: Miia Kari, apulaisjohtaja, Väylävirasto, puh. 0295 34 3111, [email protected]

Lisätietoja Paimenportin siltatyömaan töistä: Jetro Matilainen, projektipäällikkö, Väylävirasto, puh. 029 534 3573, [email protected]

Seuraa hanketta netissä: https://vayla.fi/kouvola-kotka-hamina

Seuraa hanketta Facebookissa: https://www.facebook.com/kouvolakotkahaminarata

Kouvola-Kotka/Hamina -hankkeen tavoitteena on parantaa liikennöinnin täsmällisyyttä ja nostaa rataosan kapasiteettia. Hanke tähtää tavaraliikenteen toimintaedellytysten parantamiseen muun muassa nostamalla radan akselipainoa 25 tonniin. Rakentaminen on käynnistynyt 2020 ja hanke on kokonaisuudessaan valmis 2025.

Liitteet