Hyvinkää–Hanko-ratavälin sähköistysurakkaan liittyvät paalutustyöt alkavat Raaseporissa
Julkaistu 12.11.2021 9.52
Väyläviraston hankkeessa sähköistetään Hyvinkään ja Hangon välinen rata noin 165 kilometrin matkalta. Sähköistysurakkaan liittyvät paalutustyöt ovat alkamassa Raaseporissa, ja ne kestävät vuoden loppuun saakka. Paalutustöistä saattaa aiheutua häiritsevää meluhaittaa.
Raaseporissa alkavat paalutustyöt liittyvät Väyläviraston Hyvinkää–Hanko-ratavälin sähköistysurakkaan. ”Sähköistysurakka toteutetaan kahtena eri kokonaisuutena. Työt alkavat ensin Karjaa–Hanko-välillä, ja hieman myöhemmin Hyvinkää–Karjaa-välillä”, kertoo projektipäällikkö Harri Sakki Väylävirastosta.
Karjaa–Hanko-välin sähköistysurakan paalutustyöt alkavat Raaseporissa viikolla 46. Työt kestävät arviolta vuoden loppuun saakka. Karjaa–Hanko-rataosan sähköistystöistä vastaa GRK Rail Oy.
Paalutustöistä aiheutuu melu- ja tärinävaikutuksia ympäristöön
Paaluja asennetaan radan varteen noin 40–70 metrin välein. Jokaiseen paaluun liittyvä työvaihe kestää vähintään 30 minuuttia. ”Paalut lyödään maahan kaivinkoneeseen asennetun lisälaitteen avulla, josta syntyy paikallisesti melu- ja tärinävaikutuksia ympäristöön. Myös paalutusten jälkeiset asennustyöt saattavat aiheuttaa melutuntemuksia. Pahoittelemme mahdollista haittaa, ja toivomme lähiasukkaiden suhtautuvan töihin ymmärtäväisesti” kertoo projektipäällikkö Lucas Holm GRK Rail Oy:stä.
Paalutustyöt etenevät Raaseporista Hangon suuntaan. Paalutustöitä tehdään maanantaista perjantaihin klo 19:00 ja 06:00 välillä. Henkilöjunaliikenne on korvattu busseilla. Asukkaita tiedotetaan töiden etenemisestä myös paikallisesti.
Lisätietoja:
Väylävirasto, projektipäällikkö Harri Sakki, puh. 029 534 3211, [email protected]
GRK Rail Oy, projektipäällikkö Lucas Holm, puh. 040 658 5020, [email protected]
Seuraa hanketta:
https://vayla.fi/hyvinkaa-hanko
Väyläviraston Hyvinkää–Hanko-radan sähköistys ja tasoristeyksien parantaminen -hankkeessa sähköistetään 149 kilometriä pitkä, yksiraiteinen Hyvinkää–Hanko-rata ja parannetaan yhteysvälin tasoristeyksien turvallisuutta.
Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta