Hyppää sisältöön

Hyvinkää–Hanko-ratahanke: Linderintien alikulkusillan rakentaminen jatkuu jälleen Raaseporin Mustiolla

Julkaistu 26.4.2022 9.18

 

Linderintien alikulkusillan rakentaminen alkoi Raaseporin Mustiolla marraskuussa. Rakentamistyöt jatkuvat jälleen huhtikuussa talvitauon jälkeen. Linderintien tasoristeys on hetkellisesti yöaikaan poissa käytöstä torstain ja perjantain välisenä yönä 28.–29. huhtikuuta väistöraiteen käyttöönoton aikana. Uusi alikulkusilta valmistuu loppuvuodesta 2022. Alikulkusillan rakentaminen on osa Väyläviraston Hyvinkään ja Hangon välisen radan tasoristeysturvallisuuden parantamisen hanketta. 

Linderintien alikulkusillan rakentaminen käynnistyi Raaseporin Mustiolla marraskuussa. Valmistuttuaan se korvaa Linderintien tasoristeyksen ja Bredvikintien tasoristeyksen, joka on jo aiemmin poistettu käytöstä. Linderintien alikulkusillan sekä Linderintien, Mjölnarbyntien ja Åsvallantien katujärjestelyjen rakentaminen jatkuvat huhtikuussa talvitauon jälkeen.

Junaliikenne siirretään väistöraiteelle viikolla 17. Linderintien tasoristeys on hetkellisesti poissa käytöstä torstain ja perjantain välisenä yönä 28.–29. huhtikuuta. ”Väistöraide sallii normaalin junaliikenteen alikulkusillan rakentamisen aikana. Kyseessä on ratarakentamisessa nykyään harvoin käytetty ratkaisu, jossa junaliikenne kiertää siltapaikan ohi väliaikaista väistöraidetta pitkin”, kommentoi Erkki Mäkelä Väylävirastosta. Linderintien väistöraiteella on pituutta noin 300 metriä.

Moottoriliikenne tulee kulkemaan väistöraiteen yli alikulkusillan valmistumiseen saakka. Uusi alikulkusilta valmistuu vuoden 2022 lopulla. Alueella liikkujia pyydetään kiinnittämään erityistä huomiota ympäristöönsä. Alueella liikkuu työkoneita. Työmaa-alueelle meneminen on ulkopuolisilta ehdottomasti kielletty. Urakan toteuttaa YIT.

Lisätietoja:

Väylävirasto, aluepäällikkö Erkki Mäkelä, puh. 029 534 3822, [email protected] 

YIT Suomi Oy, työnjohtaja Antti Jämsä, puh. 050 522 3280, [email protected]

Seuraa hanketta:

https://vayla.fi/hyvinkaa-hanko

Väyläviraston Hyvinkää–Hanko-radan sähköistys ja tasoristeyksien parantaminen -hankkeessa sähköistetään 149 kilometriä pitkä, yksiraiteinen Hyvinkää–Hanko-rata ja parannetaan yhteysvälin tasoristeyksien turvallisuutta.

Liitteet


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta