Havainnekuva Hessundinsalmen sivusta.
Mt 180 Kirjalansalmen ja Hessundinsalmen siltojen uusiminen
Hankkeessa turvataan ainoan maantieyhteyden säilyminen entistä parempana Paraisille ja Turunmaan saaristoon.
Lue lisää
Juna ajaa Pääradalla. Vieressä Kehäradan silta.
Helsinki–Riihimäki-ratahanke
Hankkeessa parannetaan Suomen vilkkaimman rataosuuden toimivuutta. Tavara- ja henkilöjunaliikenne erotetaan omille raiteilleen, ja liikennepaikkojen vaihdeyhteyksien uusiminen nopeuttaa radalla ajamista.
Lue lisää
Ilmakuva Espoon kaupunkiradan työmaalta.
Espoon kaupunkirata
Hankkeessa toteutetaan kaksi lisäraidetta Leppävaaran ja Kauklahden välille. Näin saadaan hitaammin kulkeva paikallisliikenne ja nopeampi kaukoliikenne kulkemaan omille raiteilleen. Lisäksi parannetaan kahdeksan aseman varustelutasoa ja kehitetään liityntäpysäköintialueita.
Lue lisää

Takaisin Kouvola-Kotka-Hamina-ratahanke: Kouvolassa Myllykosken kohdalla junien kulkunopeuksiin merkittävä muutos

Kouvola-Kotka-Hamina-ratahanke: Kouvolassa Myllykosken kohdalla junien kulkunopeuksiin merkittävä muutos

Julkaistu 9.11.2020 8.43

 

Työnaikainen nopeusrajoitus poistuu Kouvolassa Myllykosken kohdalla 13.11. Tämä tarkoittaa merkittävää nousua ohittavien junien nopeuksiin.

Suurin sallittu nopeus Myllykosken kohdalla on aiemmin ollut 80 km/h laituripolusta johtuen. 13.11. alkaen suurin sallittu nopeus on 120 km/h.

"On erittäin tärkeää, että laiturialueella noudatetaan aina varoalueiden mukaisia etäisyyksiä liikennöityyn raiteeseen. Muistutamme myös, että Myllykoskella kulku laiturilta toiselle on sallittua vain Rautakorventiellä sijaitsevan alikulkusillan kautta," Kouvola-Kotka/Hamina-ratahankkeen projektipäällikkö Miia Kari Väylävirastosta painottaa.

Laiturialueen turvallisuus

On syytä huomioida, että juna ei voi väistää ja sen pysähtymismatka on aina useita satoja metrejä. Painava, suurella nopeudella liikkuva juna ei pysähdy nopeasti, vaan vaatii pitkän pysähtymismatkan. Talvella nopeasti kulkeva juna voi nostattaa melkoisen lumimäärän ja jopa jäisiä lumipaakkuja ilmaan.

Lisätietoja:

Miia Kari, projektipäällikkö, Väylävirasto, 0295 34 3111, [email protected]

Sakari Nieminen, projektipäällikkö, Väylävirasto, 029 534 3825, [email protected]

Seuraa hanketta netissä: https://vayla.fi/kouvola-kotka-hamina

Seuraa hanketta Facebookissa: https://www.facebook.com/kouvolakotkahaminarata

Kouvola-Kotka/Hamina -hankkeen tavoitteena on parantaa liikennöinnin täsmällisyyttä ja nostaa rataosan kapasiteettia. Hanke tähtää tavaraliikenteen toimintaedellytysten parantamiseen muun muassa nostamalla radan akselipainoa 25 tonniin. Rakentaminen käynnistyi 2020 ja hanke on kokonaisuudessaan valmis 2025.


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta

Väylävirasto sosiaalisessa mediassa

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa

Sisältö ei näy, jos et ole hyväksynyt evästeitä.