Myllykosken liikennepaikalle rakennettiin uusi Pitkäkallion raiteenvaihtopaikka ja uusittiin nykyisen seisakkeen laiturit siten, että alikulkureitti laiturilta toiselle toteutettiin olemassa olevan Myllykosken alikulkusillan (Rautakorventie) kautta. Vanhojen matalien laiturien tilalle rakennettiin korkeat, esteettömyysvaatimukset täyttävät laiturit ja nykyinen laituripolku poistettiin seisakkeiden väliltä. Uusi laiturialue otettiin käyttöön 26.10.2020.
Välillä Juurikorpi-Summanjoen vesistösilta tehtiin radan päällysrakenteen vaihtourakka sisältäen kiskojen, pölkkyjen ja tukikerrossepelin vaihdon. Työt valmistuivat loppuvuodesta 2020.
Kotkan Mussalon syväsatamaa palvelevaa Kotolahden ratapihaa laajennettiin viidellä uudella raiteella vaihteineen ja toteutettiin laajennukseen liittyvät turvalaite-, sähkörata- ja vahvavirtatyöt. Laajennusosa otettiin käyttöön maaliskuussa 2022.