Hyppää sisältöön

Kupittaa–Turku-ratahanke: Yksi ajokaista muutetaan jalankulun ja pyöräilyn väyläksi Puistokadulla alikulkusillan luona 24.6.2024 alkaen

Julkaistu 19.6.2024 15.50

 

Puistokadulla Turussa otetaan käyttöön poikkeukselliset liikennejärjestelyt alikulkusillan luona maanantaista 24.6.2024 alkaen. Liikennejärjestelyt johtuvat Kupittaa–Turku-ratahankkeen töistä.

Köydenpunojankadun suunnasta katsottuna oikeanpuoleinen ajokaista suljetaan alikulkusillan kohdalla autoliikenteeltä noin 50 metrin matkalta, ja kaistalle ohjataan tilapäisesti jalankulun ja pyöräilyn liikenne.  Sillan jälkeen kaista avataan autoliikenteelle niin, että siitä pääsee kääntymään oikealle Tukholmankadulle.

Keskimmäinen ja vasemmanpuoleinen ajokaista säilyvät autoliikenteen käytössä.

Nopeusrajoitus alueella lasketaan 30 ja 40 kilometriin tunnissa.

Poikkeuksellisten liikennejärjestelyiden aikana tehdään sillan tartuntaraudoituksia, muotteja ja betonivalu. Työt kestävät arviolta muutaman viikon, minkä jälkeen liikennejärjestelyt palaavat ennalleen.

Lisätietoja:
Väylävirasto, projektipäällikkö Erkki Mäkelä, p. 029 534 3822, [email protected]
Turun kaupunki, projektijohtaja Antero Mäkilä, p. 040 828 0284, [email protected]

Liikennejärjestelyjä ja opasteita koskevat lisätiedot:
Sundström Ab Oy, työmaainsinööri Vincent Thors, p. 040 635 4554, [email protected]

Seuraa hanketta: 
vayla.fi/kupittaa-turku-ratahanke
facebook.com/KupittaaTurkuratahanke

Kupittaa–Turku-ratahankkeen tavoitteena on parantaa ja sujuvoittaa raideliikennettä koko Varsinais-Suomessa ja Rantaradalla. Lisäksi hanke mahdollistaa osaltaan Helsinki–Turku nopean junayhteyden toteuttamisen. Ratapihoilla tehtävien muutostöiden ansiosta Turun asemanseudulla vapautuu maata alueen kehittämiseen ja rautatieaseman henkilölaiturialueen turvallisuus ja esteettömyys paranevat. Hankkeen rakennustyöt sijoittuvat vuosille 2021–2026.  Hanke on saanut tukea Euroopan Unionilta sekä suunnitteluun että rakentamiseen. 

CEF-logo

Tämän julkaisun sisällöstä vastaa yksin Väylävirasto, eikä se välttämättä vastaa Euroopan unionin mielipidettä.