Hyppää sisältöön

Kouvola-Kotka/Hamina-ratahanke: Inkeroisten alikulkusillan alittava jalankulun ja pyöräilyn väylä aukeaa

Julkaistu 29.7.2022 12.13

 

Inkeroisten alikulkusillan ali kulkeva jalankulun ja pyöräilyn väylä (kartta) avataan liikenteelle lauantaina 30.7.2022. Väylä päällystetään vasta myöhemmässä vaiheessa, kun alikulkusillan kohdalla oleva työmaa saadaan kokonaisuudessaan valmiiksi. Sillan päällä olevat ratatyöt valmistuvat myös tämän viikon loppuun mennessä. Tieyhteys maantiellä 354 (Päätie) pysyy edelleen suljettuna ajoneuvoliikenteeltä.

Inkeroisten alikulkukäytävän sijainti

Inkeroisten alikulkuyhteyden jalankulun ja pyöräilyn väylä avataan. Moottoriajoneuvoliikenne on ohjattu kiertotielle.

Ajoneuvoliikenne sillan ali on ollut suljettu maaliskuusta asti ja kesän ajan myös jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden reitti Inkeroisten alikulkusillan kohdalla on ollut suljettuna siltojen purkamisen, porapaalutuksen ja siltojen siirron ajan.

Inkeroisten alikulkusiltaa rakennetaan kahtena erillisenä siltana vanhan sillan molemmin puolin. Vanhan sillan kohdalle tulee kulku asemalaiturille. Valmiit siltalohkot on kesän aikana siirretty paikoilleen, mutta työt jatkuvat mm. vanhan sillan jalan purulla sekä kunnallistekniikan että tukimuurien rakentamisella. Ajoneuvoliikenne pääsee näillä näkymin palaamaan normaaliin lokakuun alussa.

Inkeroisten alikulkusillan uusiminen on osa ratahankkeen akselipainon nostoon tähtääviä töitä.

 

Lisätietoja:

Jarmo Nirhamo, hankkeesta vastaava projektipäällikkö, Väylävirasto p. 0295 534 3596, [email protected]

Jouni Karvonen, työmaapäällikkö, GRK Infra Oy, p. 010 321 4110, [email protected]

 

Seuraa hanketta netissä: https://vayla.fi/kouvola-kotka-hamina

Seuraa hanketta Facebookissa: https://www.facebook.com/kouvolakotkahaminarata

 

Kouvola-Kotka/Hamina -hankkeen tavoitteena on parantaa liikennöinnin täsmällisyyttä ja nostaa rataosan kapasiteettia. Hanke tähtää tavaraliikenteen toimintaedellytysten parantamiseen muun muassa nostamalla radan akselipainoa 25 tonniin. Rakentaminen on käynnistynyt 2020 ja hanke on kokonaisuudessaan valmis 2025.


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta