Kupittaa–Turku-ratahanke: Koulukadun alikulkusillan kannen valu muuttaa käytössä olevia kaistoja maanantaina 24.3.2025

Julkaistu 21.3.2025 10.05

 

Koulukadun alikulkusillan pohjoisen puolikkaan kansi valetaan maanantaina 24.3.2025. Moottoriajoneuvoliikenteen käytössä on töiden aikana kaksi kaistaa, mutta valun edetessä vaihtelee, mitkä kaistat ovat käytössä.

Valutyöt alkavat aamulla noin klo 7 ja kestävät iltapäivään noin klo 17:een asti.

Paikalla on liikenteenohjaaja ohjaamassa liikennettä ja varmistamassa, että sillan alta ei yritetä ajaa liian korkealla ajoneuvolla. Rakennustelineisiin törmääminen aiheuttaisi merkittävän vaaran sekä autoilijoille että työmaan työntekijöille.

Jalankulku ja pyöräily ovat edelleen kiertoreitillä turvallisuussyistä.

Kevään edetessä Koulukadun alikulkusillan työmaalla alkaa näkyä enemmän myös katutöitä, sillä esimerkiksi kaiteiden rakentaminen ja sillan etuluiskien kiveysten asentaminen alkavat huhtikuussa. Töiden aikana tulee taas vaihtelua siihen, mitkä kaksi ajokaistaa ovat käytössä.

Lisätietoja:
Väylävirasto, projektipäällikkö Erkki Mäkelä, p. 029 534 3822, [email protected]
Turun kaupunki, projektijohtaja Antero Mäkilä, p. 040 828 0284, [email protected]

Liikennejärjestelyjä ja opasteita koskevat lisätiedot:
Rejlers Finland Oy, rakennuttajakonsultti Ville Larkamo, p. 040 821 1292, [email protected]

Seuraa hanketta: 
vayla.fi/kupittaa-turku-ratahanke
facebook.com/KupittaaTurkuratahanke

Kupittaa–Turku-ratahankkeen tavoitteena on parantaa ja sujuvoittaa raideliikennettä koko Varsinais-Suomessa ja Rantaradalla. Lisäksi hanke mahdollistaa osaltaan Helsinki–Turku nopean junayhteyden toteuttamisen. Ratapihoilla tehtävien muutostöiden ansiosta Turun asemanseudulla vapautuu maata alueen kehittämiseen ja rautatieaseman henkilölaiturialueen turvallisuus ja esteettömyys paranevat. Hankkeen rakennustyöt sijoittuvat vuosille 2021–2026.  Hanke on saanut tukea Euroopan Unionilta sekä suunnitteluun että rakentamiseen. 

CEF-logo

Tämän julkaisun sisällöstä vastaa yksin Väylävirasto, eikä se välttämättä vastaa Euroopan unionin mielipidettä.