Hyppää sisältöön

Kupittaa–Turku-ratahanke: Nummen alikulkusillan työt vaikuttavat Helsinginkadun kaistajärjestelyihin alkaen 22.4.2024

Julkaistu 19.4.2024 13.20

Nummen alikulkusillan kunnostustyöt aiheuttavat muutoksia liikennejärjestelyihin Helsinginkadulla tulevien viikkojen aikana. Kannen valutelineiden ja muottien purkutyöt vaativat vaiheittaisia kaistasulkuja molempiin ajosuuntiin. Poikkeuksellisia kaistajärjestelyitä on aikavälillä 22.4.–9.5.2024.
 
Liikennejärjestelyt aloitetaan maanantaina 22.4.2024 sulkemalla keskimmäiset kaistat kummastakin ajosuunnasta. Tämä mahdollistaa kaistojen välisen osan purkamisen turvallisesti. Keskimmäiset kaistat ovat suljettuina noin kaksi päivää.
 
Toisessa vaiheessa kaksi Helsingin suunnan kaistaa on suljettuna noin puolitoista viikkoa, ja käytössä on yksi kaista molempiin suuntiin järjesteltynä Turun suunnan kaistoille.
 
Seuraava vaihe alkaa heti toisen vaiheen valmistuttua. Kolmannessa vaiheessa kaksi Turun suunnan kaistaa on suljettuna noin puolitoista viikkoa, jolloin liikenne siirtyy Helsinkiin johtavalle ajoradalle, jossa käytössä on yksi kaista suuntaansa.
 
Nopeusrajoitus alueella pysyy nykyisessä 30 kilometrissä/tunti.
 

Lisätietoja:
Väylävirasto, projektipäällikkö Erkki Mäkelä, p. 029 534 3822, [email protected]
Turun kaupunki, projektijohtaja Antero Mäkilä, p. 040 828 0284, [email protected]

Liikennejärjestelyjä ja opasteita koskevat lisätiedot:
Rejlers Finland Oy, rakennuttajakonsultti Ville Larkamo, p. 040 821 1292, [email protected]

Seuraa hanketta: 
vayla.fi/kupittaa-turku-ratahanke
facebook.com/KupittaaTurkuratahanke

Kupittaa–Turku-ratahankkeen tavoitteena on parantaa ja sujuvoittaa raideliikennettä koko Varsinais-Suomessa ja Rantaradalla. Lisäksi hanke mahdollistaa osaltaan Helsinki–Turku nopean junayhteyden toteuttamisen. Ratapihoilla tehtävien muutostöiden ansiosta Turun asemanseudulla vapautuu maata alueen kehittämiseen ja rautatieaseman henkilölaiturialueen turvallisuus ja esteettömyys paranevat. Hankkeen rakennustyöt sijoittuvat vuosille 2021–2026.  Hanke on saanut tukea Euroopan Unionilta sekä suunnitteluun että rakentamiseen. 

CEF-logo

Tämän julkaisun sisällöstä vastaa yksin Väylävirasto, eikä se välttämättä vastaa Euroopan unionin mielipidettä.