Trafikledsprojekt

Med projektsök hittar du Trafikledsverkets utvecklingsprojekt och vägprojekt som NTM-centralerna ansvarar för. Pågående projekt avser projekt som har fått ett genomförandebeslut. Inte alla pågående projekt är ännu under uppbygnad.

  1. Du kan söka projekt med fas (under planering, pågående, färdig), farledtyp, region eller en kombination av alla dessa.
  2. Sökningen fungerar så att sökkriterierna inte utesluter varandra. Undantaget från detta är ort som sökkriterier. Om du har valt en region kommer sökingen bara att visa projekt i den valda regionen.
  3. Du kan söka även med nyckelord. Skriv i sökrutan till exempel den regionens eller projektets namn du söker efter.
Väylä Hankehaku
Projektfas
Farledtyp
Region
Ei tuloksia
true

Banprojektet Kuppis–Åbo på lätt svenska

Det här är en sida på lätt svenska om banprojektet Kuppis–Åbo. Här finns information om huvudpunkterna i banprojektet. 
Åbo Banprojekt Egentliga Finland Egentliga Finland Åbo Pågående

Utveckling av Karleby stationsområde

Målet med projektet för att utveckla Karleby stationsområde är att förbättra funktionaliteten av plattformarna vid Karleby järnvägsstation, utveckla passagerarnas trafikförbindelser så att de blir säkrare, förbättra förutsättningarna för godstrafiken till Yxpila samt minska underhållskostnaderna.
Banprojekt Mellersta Österbotten Karleby Under planering

Digirata

Banprojekt Satakunta Birkaland Pågående

Direktbanan Esbo–Salo

Direktbanan Esbo–Salo är en del av projektet för den snabba tågförbindel-sen Helsingfors–Åbo. Målet är att förkorta restiden mellan Helsingfors och Åbo och utvidga pendlings- och arbetsmarknadsområdena samt öka reg-ionernas dragningskraft och konkurrenskraft. Direktbanan Esbo–Salo är en cirka 95 km lång tvåspårig ny bana som börjar väster om Esbo station och förenas med den nuvarande banan öster om Salo nuvarande station. För direktbanan har man planerat fyra nya stationer i Hista, Veikkola, Vichtis-Nummela och Lempola i Lojo. Den nya banan och stationerna möjliggör ny närtågstrafik mellan Helsingfors och Lempola i Lojo. Direktbanan för-kortar tågresan mellan Helsingfors och Åbo med cirka en halv timme och är som snabbast en timme och 15 minuter.
Banprojekt general Nyland Egentliga Finland Esbo Kyrkslätt Lojo Vichtis Salo Under planering
Sidor: 1   2   3   4