Kaksoisraideosuus Rauhan asema – Imatran tavara-asema

Tulevan kaksoisraiteen itäinen osuus sijoittuu välille Rauhan asema – Imatran tavara-asema.

Urakka pitää sisällään itse kaksoisraiteen ja meluesteiden rakentamisen, mutta myös useita siltakohteita: urakassa rakennetaan Rauhan aseman, Rauhan, Poventsan, Tainionkosken ja Vuoksenniskan alikulkusillat. Lisäksi rakennetaan Sienimäen ylikäytäväsilta, ja korjataan Asemäen ja Korvenkannan nykyiset alikulkusillat. Urakassa uusitaan myös Imatran asema nykynormit täyttäväksi.  

Urakka on arvoltaan LUIMA-ratahankkeen suurin: urakkahinta on noin 25 miljoonaa euroa. Urakoitsijana toimii GRK Infra ry.
 

Aikataulu

Marraskuun 2019 alussa alkanut urakka on aikataulutettu valmistumaan kesällä 2023.

Urakan vaikutus junaliikenteeseen

Urakan työvaiheet aiheuttavat katkoksia junaliikenteeseen. Ratatöistä johtuvien korvaavien kuljetusten lähtöpaikat löytyvät VR:n sivuilta.

Kaksoisraideosuus Rauhan asema – Imatran tavara-asema

Tulevan kaksoisraiteen itäinen osuus sijoittuu välille Rauhan asema – Imatran tavara-asema.

Urakka pitää sisällään itse kaksoisraiteen ja meluesteiden rakentamisen, mutta myös useita siltakohteita: urakassa rakennetaan Rauhan aseman, Rauhan, Poventsan, Tainionkosken ja Vuoksenniskan alikulkusillat. Lisäksi rakennetaan Sienimäen ylikäytäväsilta, ja korjataan Asemäen ja Korvenkannan nykyiset alikulkusillat. Urakassa uusitaan myös Imatran asema nykynormit täyttäväksi.  

Urakka on arvoltaan LUIMA-ratahankkeen suurin: urakkahinta on noin 25 miljoonaa euroa. Urakoitsijana toimii GRK Infra ry.
 

Aikataulu

Marraskuun 2019 alussa alkanut urakka on aikataulutettu valmistumaan kesällä 2023.

Urakan vaikutus junaliikenteeseen

Urakan työvaiheet aiheuttavat katkoksia junaliikenteeseen. Ratatöistä johtuvien korvaavien kuljetusten lähtöpaikat löytyvät VR:n sivuilta.

reaktionapit
Sivu päivitetty 13.11.2019