-
På vilket ställe var väganvändarna nöjdast med vinterunderhållet av vägarna, var förbättrade vi mest?
Tiedote 16.5.2023Trafikledsverket utredde som vanligt var i Finland de nöjdaste väganvändarna fanns under förra vintern och var väganvändarnas nöjdhet förbättrades mest. Enligt undersökningen om väganvändarnas...
-
Banprojektet Kuppis–Åbo förbättrar säkerheten, tillgängligheten och estetiken på Åbo personbangård
Hanketiedote 15.5.2023De nya passagerarplattformarna kommer att ligga i området mellan Brahegatan och Formansgatan. Tillträdet till de nya plattformarna går via Logomobron. "Att avlägsna plattformsstigen förbättrar...
-
Banprojektet Kuppis–Åbo: Nummis underfartsbro rivs under vecka 22
Hanketiedote 8.5.2023Nummis underfartsbro rivs under fyra dagar och nätter 30.5–2.6.2023. En del av Helsingforsgatan stängs för fordonstrafik under rivningsarbetet. Efter rivningen börjar byggandet av en ny...
-
Förnyande av Lv 180 Rävsundsbron och Hessundsbron -projektet: En tillfällig cirkulationsplats tas i bruk på Skärgårdsvägen från och med vecka 19
Hanketiedote 3.5.2023Inom projektet Lv 180 Förnyande av Rävsundsbron och Hessundsbron tas en tillfällig cirkulationsplats för fordonstrafik i bruk på Skärgårdsvägen från och med vecka 19. Cirkulationsplatsen är i...
-
Säkerhetsanordningssystemet på bangården i Karleby tas i bruk i maj
Hanketiedote Uutinen Projektnyhet 2.5.2023Det nya säkerhetsanordningssystemet på bangården i Karleby tas i bruk onsdagen den 10 maj. Det är tillfälligt trafikstopp på bangården den 8–10 maj. Samtidigt ändras passagerarnas...
-
Förnyande av Lv 180 Rävsundsbron och Hessundsbron: Att bygga under vatten: kunskap som går djupare än ytan
Uutinen Projektnyhet 27.4.2023 -
Uppdatering för tidtable för det nästa Digiroad-publicerin
Uutinen Nyhet 21.4.2023 -
Banprojektet Kuppis–Åbo: Rivningen av järnvägsbron över Aura å inleds
Hanketiedote 14.4.2023Arbetet för att främja en smidigare spårtrafik och mer fungerande bangårdar inleds på våren i hela projektområdet Kuppis–Åbo. Först inleddes arbetet på brobygget över Aura å, där man har börjat...
-
Trafikledsverkets årligen uppdaterade investeringsprogram för åren 2024–2031 har publicerats
Tiedote 13.4.2023Investeringsprogrammet är Trafikledsverkets syn på de nya järnvägs-, landsvägs- och farledsprojekt som ska genomföras och deras effekter. Riksdagen beslutar om ett eventuellt genomförande av...
-
PÅMINNELSE OM MEDIAEVENTET: Lv 180 förnyande av Rävsundsbron och Hessundsbron -projektets mediaevenemang 20.4.2023
Hanketiedote 13.4.2023Välkommen till Lv 180 förnyande av Rävsundsbron och Hessundsbron -projektets mediaevenemang. Evenemanget hålls i hotell Kalkstrand i Pargas torsdag den 20e april. Presentationerna börjar klockan...
-
Båtsäsongen börjar – farledskanalerna öppnas i maj
Tiedote 12.4.2023Trafikledsverket öppnar farledskanalerna för trafik under perioden 5.5–19.5.2023. Båtförarna bör vara särskilt noggranna i början av säsongen, eftersom till exempel farledsmärkena kan ha flyttat på...
-
Projektet Lv 180 Förnyande av Rävsundsbron och Hessundsbron: byggsäkerheten garanteras genom omsorgsfull planering och noggranna arbetssätt
Uutinen Projektnyhet 11.4.2023 -
INBJUDAN TILL MEDIERNA: Lv 180 Förnyande av Rävsundsbron och Hessundsbron -projektets mediaevenemang 20.4.2023
Hanketiedote 6.4.2023Välkommen till Lv 180 Förnyande av Rävsundsbron och Hessundsbron -projektets mediaevenemang. Evenemanget hålls i hotell Kalkstrand i Pargas torsdag den 20e april. Presentationerna börjar klockan...
-
Efter påsken övergår man stegvis till sommarhastigheter på landsvägarna
Tiedote 5.4.2023Hastighetsbegränsningarna för vintern och den mörka perioden slopas stegvis på landsvägarna under april. NTM-centralerna beslutar närmare om tidpunkten för ändringarna enligt de lokala...
-
Avlägsande av riskträd vid banavsnittet mellan Karis och Hangö genomförs av SMP Arborist Oy
Projektnyhet 4.4.2023 -
Ökade kostnader och mindre finansiering syns i sommarens beläggningskilometrar
Tiedote 29.3.2023Beläggningsarbetet på landsvägarna inleds igen kring valborg med början i södra Finland. Uppskattningsvis kommer endast en sträcka på 1 500 kilometer att få ny beläggning år 2023, men siffran...
-
”Som att föra stafettpinnen vidare” – BIM-verktyget möjliggör principen om all service över samma disk
Uutinen Nyhet 23.3.2023 -
Farledskorten förnyas så att de blir digitala
Uutinen Nyhet 23.3.2023 -
Vad borde du veta om bedömningen av trafikledsprojekt?
Uutinen Nyhet 23.3.2023 -
Analys förädlar information till grund för beslut
Uutinen Nyhet 23.3.2023