Hyppää sisältöön

Turun kehätien parannushanke käyntiin puuston poistolla

Julkaistu 10.02.2019

E18 Turun kehätien parannustyöt ovat käynnistyneet Kausela–Kirismäki -tieosuudella puuston ennakkoraivauksilla. Varsinaiset hakkuutyöt alkavat Kirismäen eritasoliittymän alueella kahden viikon kuluessa. Kirismäestä hakkuutyöt siirtyvät Pukkilan liittymän alueelle. Puuston poistosta vastaa metsänhoitoyhdistys Lounametsä.

Väylän projektipäällikön Juha Sillanpään mukaan Kausela–Kirismäki -hankkeen puuston poistotöistä ei ole merkittävää haittaa kehätien liikenteelle, sillä ne tehdään ajoväylän ulkopuolisilla alueilla. Puut varastoidaan teiden varsiin, mikä lisää hetkellisesti raskasta liikennettä. Kulkuväylien varsilla on varoituskyltit, mutta ulkoilijoiden on syytä kiertää alueet. Turvaetäisyys koneeseen on oltava vähintään 90 metriä.

”Tienvarsialueilla liikkuu työkoneita ja kalustoa, mikä kannattaa tienkäyttäjien huomioida”, Sillanpää muistuttaa.

Varsinaiset tienrakennustyöt Pukkila-Kirismäki välillä alkavat maaliskuussa.

Hankkeesta saa lisätietoja verkkosivuilta www.vayla.fi/turunkehatie sekä Facebookissa www.facebook.com/E18Turunkehatie/

Lisätietoja:

Juha Sillanpää
Projektipäällikkö
Väylävirasto
Puh. 029 534 3608
[email protected]

Jarmo Laiho
Työmaapäällikkö
Destia Oy
Puh. 040 042 0408
[email protected]

Turun kehätie on osa E18-tietä, joka on yksi eteläisen Suomen keskeisistä liikenneväylistä. Rakennushankkeen ensimmäisessä vaiheessa poistetaan tasoliittymät Kauselan ja Kirismäen väliltä sekä rakennetaan Pukkilan ja Kirismäen välinen tieosuus nelikaistaiseksi. Hanke parantaa liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta sekä tukee alueen elinkeinoelämää ja maankäytön suunnittelua. Ensimmäisen rakennusvaiheen kustannusarvio on 44 M€:a. Työt käynnistyvät vuoden 2019 alkupuolella ja valmistuvat vuonna 2021. Hankkeen toteuttaa Väylä yhteistyössä Liedon kunnan ja Kaarinan kaupungin kanssa. 

Väylä vastaa valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta. Huolehdimme myös maankäytön yhteensovittamisesta ja liikenteen palvelutasosta. Näin edistämme yhteiskunnan hyvinvointia ja elinkeinoelämän kilpailukykyä.

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta