Hyppää sisältöön

Kysely: Miten Kyrönsalmen väylän alikulkukorkeuden rajoitus vaikuttaisi liikenteeseen?

Julkaistu 22.3.2019

Väylävirasto selvittää, miten Kyrönsalmen väylän alikulkukorkeuden rajoitus 7,5 metriin vaikuttaisi liikenteeseen. Käytännössä emme siis enää avaisi Kyrönsalmen siltoja vesiliikenteelle.

Kerro näkemyksesi vastaamalla kyselyyn: https://link.webropolsurveys.com/S/5524D53A8514C685

Vastaathan kyselyyn 18.4.2019 klo 16.15 mennessä!

Mistä kyse?

Kyrönsalmen väylä on Saimaan syväväylän navigoinnin riskialttein paikka. Laitaatsalmen sillan valmistumisen ansiosta Saimaan rahtiliikenne on mahdollista siirtää Kyrönsalmen väylältä Laitaatsalmeen.

Kyrönsalmen maantiesillan ja rautatiesillan avauksista koituu tällä hetkellä merkittäviä häiriöitä juna- ja tieliikenteelle. Lisäksi avaamiset maksavat yhteiskunnalle selvää rahaa. Siltojen avaamisen lopettaminen toisi seuraavan 10 vuoden aikana noin 2 - 3 miljoonan euron säästöt. Lisäksi vesiliikenteen turvallisuus paranisi.

Kyrönsalmi jäisi edelleen huvivene- ja matkustajaliikenteen käyttöön, mutta siltoja ei enää avattaisi.


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta