Hyppää sisältöön
Kuva vanhasta sillasta.
Mt 180 Kirjalansalmen ja Hessundinsalmen siltojen uusiminen
Hankkeessa turvataan ainoan maantieyhteyden säilyminen entistä parempana Paraisille ja Turunmaan saaristoon.
Lue lisää
Juna ajaa Pääradalla. Vieressä Kehäradan silta.
Helsinki–Riihimäki-ratahanke
Hankkeessa parannetaan Suomen vilkkaimman rataosuuden toimivuutta. Tavara- ja henkilöjunaliikenne erotetaan omille raiteilleen, ja liikennepaikkojen vaihdeyhteyksien uusiminen nopeuttaa radalla ajamista.
Lue lisää
Kuvituskuva Ajoksen meriväylältä.
Ajoksen meriväylä
Hankkeessa Kemin Ajoksen meriväylä syvennetään 12 metriin. Lisäksi tehdään syventämiseen liittyvät ruoppaus- ja läjitystyöt sekä väylän merkintään liittyvät turvalaitetyöt.
Lue lisää
null Mt 132 Klaukkalan ohikulkutie: Kirkkotien katuosuuden varteen uniikkia melukaidetta

Mt 132 Klaukkalan ohikulkutie: Kirkkotien katuosuuden varteen uniikkia melukaidetta

Julkaistu 24.9.2020 8.00

Kirkkotien katuosuuden varteen on rakennettu varta vasten Klaukkalaan suunniteltua melukaidetta.

Perinteisen harmaan melukaiteen ulkomuotoa haluttiin piristää Kirkkotien katualueella elävöittämällä sen pintaa aaltokuvion avulla.

”Kuviovaihtoehtoja oli suunnitteluvaiheessa mukana useita, mutta päädyimme hankkeella alueen kumpuilevaa maisemaa mukailevaan aaltokuvioon”, hankkeen projektipäällikkö Antti Koski kertoo.

Kuvioitua melukaidetta rakennetaan yhteensä 250 metriä. Aaltokuvion on suunnitellut Finnmap Infra Oy.

Lisätiedot:

Projektipäällikkö Antti Koski, Väylävirasto, puh. 0295 34 3546, [email protected]
Projektipäällikkö Sami Laakso, Kreate Oy, puh. 050 380 3105, [email protected]
Liikenneinsinööri Pia Korteniemi, Nurmijärven kunta, puh. 040 317 2311, [email protected]

Seuraa hanketta:
www.vayla.fi/klaukkalanohikulkutie
www.facebook.com/klaukkalanohikulkutie

Mt 132 Klaukkalan ohikulkutie on uusi Klaukkalan keskustaajaman kiertävä yhteys, joka parantaa alueen liikenneolosuhteita ja mahdollistaa lähialueiden maankäytön kehittämisen.

Liitteet


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta

Väylävirasto sosiaalisessa mediassa

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa

Sisältö ei näy, jos et ole hyväksynyt evästeitä.