Hyppää sisältöön
Kuva vanhasta sillasta.
Mt 180 Kirjalansalmen ja Hessundinsalmen siltojen uusiminen
Hankkeessa turvataan ainoan maantieyhteyden säilyminen entistä parempana Paraisille ja Turunmaan saaristoon.
Lue lisää
Juna ajaa Pääradalla. Vieressä Kehäradan silta.
Helsinki–Riihimäki-ratahanke
Hankkeessa parannetaan Suomen vilkkaimman rataosuuden toimivuutta. Tavara- ja henkilöjunaliikenne erotetaan omille raiteilleen, ja liikennepaikkojen vaihdeyhteyksien uusiminen nopeuttaa radalla ajamista.
Lue lisää
Kuvituskuva Ajoksen meriväylältä.
Ajoksen meriväylä
Hankkeessa Kemin Ajoksen meriväylä syvennetään 12 metriin. Lisäksi tehdään syventämiseen liittyvät ruoppaus- ja läjitystyöt sekä väylän merkintään liittyvät turvalaitetyöt.
Lue lisää
null Vt 4 Oulu-Kemi -hankkeen Kellon ja Räinänperän välinen osuus valmistuu

Vt 4 Oulu-Kemi -hankkeen Kellon ja Räinänperän välinen osuus valmistuu

Julkaistu 17.9.2020 10.40

 

Valtatie 4 Oulu-Kemi -hankkeeseen kuuluvan Kellon ja Räinänperän välinen parantamisurakka valmistuu syyskuussa. Urakassa on parannettu valtatie moottoritieksi Kellon ja Kiiminkijoen välillä noin 8 km matkalla. Lisäksi parannettiin Haukiputaan Asemakylän eritasoliittymän ja Iin Räinänperän välinen noin 8 km osuus ohituskaistatieksi.

Rakennusurakka käynnistyi syksyllä 2018 ja marraskuussa 2019 avattiin moottoritieosuus talven ajaksi käyttöön. Koko hanke on sisältänyt mm. noin 500 000 m3 maanleikkausta, 18 km uusittua riista-aitaa, noin 16 km kaiteiden rakentamista sekä 10 uutta tai levennettyä siltaa.

"Kuluvan vuoden aikana sekä moottoritie- että ohituskaistaosuudella on tehty mm. päällystys-, kaide- ja viimeistelytöitä.  Moottoritieosuudella uusia kaistoja on otettu liikenteen käyttöön töiden edetessä ja perjantaina 18.9. päästään avaamaan nyt myös ohituskaistajaksolla kaistoja liikenteelle", kertoo Destian projektijohtaja Risto Lippo

Syyskuun aikana tullaan tekemään vielä viimeistelytöitä ja ajoittain kaistoja suljetaan. Viimeistelytyötkin valmistuvat syyskuun loppuun mennessä. Erillisurakassa toteuttava Kellon ja Räinänperän väliselle osuudelle sijoittuva Kiiminkijoen sillan leventäminen etenee myös ja tavoitteena on saada liikenne uusitulle sillan kannelle marraskuussa. 

"Valmistuvan urakan myötä liikenteen sujuvuus ja liikenneturvallisuus paranee Oulun ja Iin välillä. Koko Oulu-Kemi -hankkeen osalta syksyn aikana valmistuvat myös ohituskaistat Kuivaniemen ja Simon välillä sekä Simon kohdalla Viantienjoen ja Maksniemen välin parantamisurakka. Hankkeen työt etenevät siten aikataulussa", Väyläviraston projektipäällikkö Jukka Päkkilä tiivistää hankkeen kokonaistilannetta.

Hankkeen etenemisestä saa ajantasaista tietoa hankkeen verkkosivuilta ja Facebook-sivuilta.

http://www.vayla.fi/vt4oulu-kemi

https://www.facebook.com/vt4oulukemi/

Lisätietoja:

Jukka Päkkilä
Projektipäällikkö, Väylävirasto
Puh. 029 534 3755, [email protected]

Risto Lippo
Projektijohtaja, Destia Oy (Vt 4 Kello-Räinänperä ja Vt 4 Kiiminkijoen ylittävän sillan leventäminen)
Puh. 040 5836128, [email protected]

Vt4 on yksi Suomen valtaväylistä ja sen parantaminen välillä Oulu-Kemi sisältää työkohteita Kempeleessä, Oulussa, Iissä ja Simossa. Hankkeen toimenpiteillä parannetaan liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta sekä elinkeinoelämän kuljetusten toimintavarmuutta. Hankkeen kustannusarvio on 173 Meur, josta kuntien osuus on noin 30 miljoonaa euroa. Työt ajoittuvat vuosille 2017–2021.

Liitteet


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta

Väylävirasto sosiaalisessa mediassa

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa

Sisältö ei näy, jos et ole hyväksynyt evästeitä.