Hyppää sisältöön

Kupittaa–Turku-ratahanke: Aurajoen ratasillan ja Raunistulan sillan alueella puunkaatoja viikosta 41 alkaen

Julkaistu 10.10.2022 14.13

Aurajoen ratasillan ja Raunistulan sillan läheltä joudutaan kaatamaan puita Kupittaa–Turku-ratahankkeen rakennustöiden tähden. Kaikki säilytettävissä oleva puusto säilytetään. 

Aurajoen ratasillan ja Raunistulan jalankulun ja pyöräilyn sillan alueella aloitetaan puistosuunnitelman mukaiset puunkaadot viikolla 41. Puunkaadot kuuluvat siltojen rakentamista valmisteleviin töihin. 

Kaksoisraiteen rakentamiseen tarvitaan tilaa, minkä vuoksi puita joudutaan kaatamaan. Puita kaadetaan rakennettavien siltojen, kaksoisraiteen ja uusien jalankulun ja pyöräilyn väylien kohdalta. 

Puustoa kaadetaan mahdollisimman vähän, ja työssä otetaan huomioon alueen luontoarvot.  Jokirannan kävelyreiteille voi tulla väliaikaisia liikennejärjestelyjä kaatojen ajaksi.

Puunkaatojen jälkeen Aurajoen varrella aletaan valmistella liikenteen kiertoreittejä. 

Lisätiedot: 
Väylävirasto, projekti-insinööri Seppo Paukkeri, p. 029 534 3361, [email protected]
GRK Infra, työmaapäällikkö Ville Lonka, p. 040 829 0089, [email protected] 

Seuraa hanketta: 
https://vayla.fi/kupittaa-turku-ratahanke
www.facebook.com/KupittaaTurkuratahanke 

Kupittaa–Turku-ratahankeen tavoitteena on parantaa ja sujuvoittaa raideliikennettä koko Varsinais-Suomessa ja Rantaradalla. Lisäksi hanke mahdollistaa osaltaan Helsinki–Turku nopean junayhteyden toteuttamisen. Ratapihoilla tehtävien muutostöiden ansiosta Turun asemanseudulla vapautuu maata alueen kehittämiseen ja rautatieaseman henkilölaiturialueen turvallisuus ja esteettömyys paranevat. Hankkeen työt ajoittuvat vuosille 2021–2024. Euroopan Unioni tukee Väyläviraston, Turun kaupungin ja VR:n yhteistyönä toteuttamaa hankkeen suunnitteluvaihetta 6,3 miljoonalla eurolla. 

Tämän julkaisun sisällöstä vastaa yksin Väylävirasto, eikä se välttämättä vastaa Euroopan Unionin mielipidettä.


Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta